Måndag - tisdag

(null)
Blev så lycklig och var så galet sötsugen att jag glömde dokumentera. Jag kom tillbaka från ett möte igår och fann en bit värmd kladdkaka med grädde på min plats! Klas är bara så himla snäll - och har av någon anledning snabbt snappat upp hur man gör mig glad… att han sitter intill VCATS-gänget kan haft viss påverkan, hehe.

Hoppade in och vikarierade i Olskroken, en väldigt liten klubb och följdaktligen litet personalrum tillika kontor, lager, städskrubb och omklädningsrum. Salen tar inte in fler än kanske femton deltagare och fick ett litet glatt gäng att finslipa nya releasen med.

(null)
I eftermiddags var det ultraljud av min höft hos Citykliniken. Fysioterapeuten hade fler diplom på väggarna än jag har böcker av Nora Roberts, och jag har många!
Magläge, ryggläge, lyftas, vridas och vändas och så ultraljud av båda höftleder. Utlåtandet var att jag lokaliserat smärtan korrekt, till höftleden där han konstaterade en inflammation och möjlig "kam" på höftkulan som kan vara just det som tar emot och ger upphov till den skarpa smärtan vid rotation. Fick remiss och tid hos läkare för ytterligare utlåtande och antiinflammatorisk medicinering samt rekommenderades att inte belasta höften eller göra de rörelser som smärtar. M-hm.
Att köra i stan är verkligen ren plåga nuförtiden med byggnationer överallt. Det är ett jämrans snirkel-snorklande vart man än ska. Åkte direkt till Sisjön där jag körde mitt pass som dagen till ära var ett "Rosa bandet"-pass. NW kör stor kampanj för Cancerfonden från nu och oktober månad ut där bland annat vissa pass "kostar" valfritt belopp till organisationen. 

Och apropå träning hur min diet går?
(null)
Fick något att fira idag som jag inte vill jinxa genom att avslöja för tidigt men fick av den anledningen både present och bakelse av C!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0