Lite trött

Jag är ju på min tredje kurs i kinesiska som är på nybörjarnivå och först nu börjar jag känna att jag hänger med hyfsat på lektionerna, kan svara på de enkla frågorna men det är så rackarns svårt att förstå de uttalade frågorna, att urskilja orden och tonerna. Sedan jag kom hem har jag nu färdigställt nästa veckas skriftliga uppgift så ligger bra till och första modulen baserad på de fyra första veckorna resulterade i ett VG. Likväl är det den slutliga muntliga uppgiften som kommer bli det allra svåraste och avgörande för slutbetyget. Liksom vårens kurs spelar det ingen roll att jag får VG på alla moduler om slutprovet inte också uppnår det betyget men egentligen spelar det mig ingen roll, jag vill ju bara lära mig.
 
Sov rätt kasst av någon anledning inatt så blir en tidig kväll, tänker att jag kryper i säng strax framför en film med kinesiskt tal. Trägen vinner - hoppas jag.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0