Solus amor

(null)
Det var allt jag hann fota, Solus Amors sorti från Stora teaterns scen efter de långa stående ovationerna. En och en halv timme fick vi avnjuta luftburen akrobatik utfört med sådan grace att jag knappast var det enda som försjönk i ren njutning. Vackert, effektfullt och extremt kraftfullt av den ungerska gruppen som inte bara lyckades åstadkomma ren konst med sin styrka och smidighet utan där det slog mig att också deras fysiska kroppar i sig blev konst. Jag är inte den som brukar hänfalla till snygga kroppar men här kom jag på mig själv att beundra muskler, senor, proportioner och samspelet i deras rörelser. Vackert!

C hade saker att göra hemmavid så då gårdagens stormvindar har lagt sig drog jag till Sandsjöbackas skogar där jag nu bara är i solen och de torra lövens rasslande.
(null)
Under tiden spelar Lilltjejen sin sista match där de hittills åstadkommit en förlust, två oavgjorda och fem vinster. Grymt jobbat!
Jag hämtar henne ikväll efter mitt pass och så tar Ronjaveckan vid!
(null)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0