Huvudstaden

(null)
Motorvägen skär som ett ärr genom landet men blir så där fånigt glad i hela kroppen av explosionen av färger som träden bjuder på och jag tror banne mig att jag fotar varenda gång jag kör den vackra sträckan längs Vättern.

Stresspulsen kommer så fort vi kommer in i Stockholmstrafiken och höstlovsfirarna trängs i de smala filerna. Men väl framme i Vällingby konstaterar vi att Otto nu också vuxit ifrån mig och vi käkar middag, pumpatårta och gissar chipssmak. Tårtan såg alltså ut som en pumpa, den var inte gjord av sådan.

Idag väntar centrala stan med Paradoxmuseet  och bara gå runt och vara. Lilltjejen vill utforska och jag själv har väldigt begränsad kännedom om vår huvudstad så tänker att vi bara går!
(null)
Snodde ihop en saffranskaka som Nina tipsade om vilket blev frukostens efterrätt! Ungefär som en saffranskladdkaka då den kunnat vara inne längre, men farligt god!
Nu sitter jag här med mitt livs första fiskbensfläta signerad Ronja och vi ska snart börja bege oss.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0