Så var det fredag!

 
Sommarvärmen har gett vika en smula men likväl skiner solen. Avslutar veckan med kick-off av pI planeringen. Gent har helgdag på måndag, därav fick det bli denna dag. VCATS kör igång på tisdag och SmartFacts på onsdag, min första som jag förberett med SF så blir intressant att se vad deras retrospective vill ge.
 
Kan inte den svenska terminologin, om ens sådan finns, men våra periodiceringar för PI planeringarna hamnar precis när nya releaserna från LesMills ska släppas på våra klubbar. Synnerligen vältajmat att hinna plugga under den period man som scrum master har som mest att göra. Fast enligt SAFe ska vi tydligen benämnas Team coach nu... 
 
Den sista och slutgiltiga muntliga redovisningen i kinesiska gick som förväntat - illa. Läraren var väldigt snäll och fick mig att prångla igenom två korrekta svar av de fem hon ställde. Jag förstår verkligen inte den talade kinesiskan! Jag måste hitta sätt och framför allt tid att lyssna mer, filmer på Netflix eller material på YouTube. Jag tror jag blir godkänd på momentet i alla fall, men då jag haft Väl Godkänt på alla moment hittills hade ett VG på detta gett VG på hela kursen. Nu får jag nöja mig med Godkänt. Är väl inte viktigt egentligen och om jag ska vara ärlig rättvist. Kursen handlar om "Oral proficiency" och det är just den biten jag fallerar på och inte det skriftliga.
 
De kurser jag sökt till hösten är på halvfart och med tanke på att denna var på kvartsfart vete tusan om jag kommer att ha tid och ork att dubbla förväntningarna.
 
Beslutade förresten att hoppa Portugal och det känns bra i magen, som rätt beslut. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0