Väntar

Lilltjejen har gymnastik i slutminuterna och jag häckar i bilens värme efter fyrtiofem minuter på löpbandet i Lindome centrums microgym. Känns som jag skulle behövt en timme till minst efter frosseriet på kontoret. 
Glenn hade bakat tre sorter och Ola köpt ytterligare fikabröd samt choklad. På grund av snöstorm i Uddevalla och körförbud på en bil uteblev många så jag kände mig nödkad att stödäta två av de fantastiska ananasminipajerna. Jag stod över utelunchen i varje fall, min bankman eller snarare kvinna proklamerade noll lättnader och minst fyraprocentig ränta så svångremmen förblir åtstramad. Ska jag unna mig en utelunch ska det vara med Lilltjejen eller Christer.
(null)

Vädret har bjudit på ömsom snöstorm och ömsom sol under dagen. C messade att det vräkte ned i Björlanda medan inte minsta flinga fanns att skåda utanför kontorets fönster få kilometer ifrån varandra.
En vägg av vitt mötte oss på vägen till Lindome samtidigt som himlen vi lämnade bakom oss var klarblå. Lovikavantarna svepte in oss och omgivningarna i sitt underbara fluff och jag kände mig bara glad!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0