Värme

Vilken värme vi har! Jag öser på mig solskyddskräm faktor femtio och så slappar vi, svettas och badar. Efter ett litet gött gäng i Majorna hängde vi hos C innan vi åkte hem till mig, naturligtvis via Triumf glassbar i Järnbrott där de gör obscent stora kulor och C köpte en "Amerikanare" som verkligen gör skäl för sitt namn! En kula brukar vara lagom för mig, och med tanke på att det är jag så kanske man kan föreställa sig hur stora de är...
 
Denna morgon var vi tidigt uppe och velade över salt- eller sötvatten. Det blev det söta och åkte till Barnsjön innan alla andra kommit ur sina söndagssängar. Som förväntat var den tomma parkeringen närmast full och stranden täckt av kladdiga barn och soltörstiga föräldrar när vi många timmar senare åkte hem och lät huden vila en stund innan deltagarna i Frölunda skulle ha sin dos av svett och enforfiner. Kollegan Mikael som dök upp och skuggade i Majorna teamade idag och trots vädret blev det rätt bra med folk. Jag glömde att ta releasefoto, det brukar jag ju alltid!
På tisdag slutar Lilltjejen femman! Därefter åker hon med farmor och farfar till Skåne men först via avslutningsfika här, så efter jag hämtat henne drog jag ihop kanelbullesockerkaka och syltkakor. Lilltjejen som var riktigt grinig när jag hämtade henne, arg, allmänt otrevlig och sedan ledsen i bilen såpass att man hade kunnat tillskriva pms eller hej tonår, tills hon hemmavid nedslaget bad om ursäkt och trodde sig veta orsaken - hunger. Grillmiddagen hos pappa föll visst inte på läppen... Nu var hon sig själv igen och efter hon gjort sig en kastrullportion nudlar gjorde hon en sats chokladbollar. Att tillägga fick hon inte slicka i sig allt resterande pärlsocker!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0