Schlatter

Företagsbilen jag har är en så kallad "co-development". Det innebär att den kan ha någon form av testutrustning installerad eller på annat sätt är del av en bilpark som ligger i produktutvecklarnas intresse att kunna följa upp. Det innebär att man till exempel som jag denna dag fick åka in till verkstan för att låta bilen få en ny mjukvara installerad. Detta är andra gången under de nu dryga två år jag haft denna bil så för några hundralappar lägre leasingkostnad är det inte särskilt betungande åtaganden. Fick en nygräddad bulle dessutom!
Passade på att åka in till kontoret när jag ändå var där ute, flera veckor sedan sist och inser att det kommer att bli mycket mer när jag tar mig an det nya teamet som sitter i PVÖ. Bensin och trängselavgift alltså...
 
Egentligen har mitt leasingavtal gått ut och en ny bil tagits ut innan årsskiftet men komponentbristen i världen har fördröjt all tillverkning så alla bilar vi nu produceras ska först och främst ut till de "riktiga" kunderna. Jag trivs skitbra med min lilla röding och ser har ingen anledning till att byta förrän jag är tvungen.
 
Kom igår ut på en första joggingrunda på vad som känns som evigheter. Det blev varken långt eller länge men knät kändes helt ok men ordentlig träningsvärk i benen istället. Lilltjejen var till fysioterapeuten i eftermiddags och fick rapporterat att det var knäskålssenan, troligt så kallat "hopparknä" eller "schlatterknä". Så allt hopp och spring är förbjudet nu men lättare träning utan stötar att rekommendera. Happ.
Mörkret härskar på utsidan och regn hörs träffa fönsterblecken. C drog till gymmet redan vid fyra för att undvika rusningen, nu efter nyår efter det som vanligt extra hysteriskt vilket märkts på mina pass också där jag har kö till kvällens i Sisjön. Salen är förvisso också liten så fick minska ned maxantalet när vi märkte att det blev för trångt.
Känner mig lite ofokuserad märker jag, tack för idag!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0