God Jul!

(null)

Till slut! Hann i det blygsamma ljuset av julstjärnan i fönstret slarvläsa igenom en bok jag redan läst femtioelva gånger innan jag till slut hörde snarkningarna från rummet intill. Fattar inte hur hon kan sova med huvudet under täcket, en annan hade hamnat i klaustrofobiska drömmar om levande begravningar i Saharaöknen. 

Men nu är strumpan fylld och garnet draget upp och ned, ut och in, runt, över och under.
(null)

Jag har missat sömntåget och balanserar på sängens ytterkant då C kommit halvvägs över på min sida. Litens nyfikenhet och lek med mitt dragna garn har lagt sig och hon ligger nu ihoprullad mellan mina ben. Klockan har passerat över en och en halv timme in på julaftonen. God Jul!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0