Fredag

Fortsatte med Sofia Rutbäck Erikssons och Anna Janssons lättsmälta deckare. Brotten och historierna de bjuder på är onekligen skrämmande och sorgliga men kryper inte under huden eller lämnar några varaktiga intryck. Det pratas om kioskromaner skulle man kunna kalla dessa för kioskdeckare då utan att för den delen sätta mindre värde på de intrikata historier Anna och Sofia med sina gelikar lyckas få ihop? Jag hade gett min högra arm, eller kanske möjligtvis min vänstra för att frambringa något liknande.
 
Andra provträningen för Änglagårdsskolan blev i betydligt behagligare temperatur inne i Serneke arena. De ljusa fönstren som skymtar till vänster tillhör skolans lokaler, så de har onekligen fördelaktiga lokaler att tillgå.
Övre bilden är alla utespelare medan målvakterna körde övningar för sig innan alla tjejer körde matchspel för att sedan blandas med killarna för mera matchspel. Det är otroligt många så konkurrensen till de tre klasserna är stenhård, men antagningen sägs grundas på kötid med fördel för tjejer för att utjämna könsfördelningen. Målvakter kan också ha en fördel så oddsen är för Lilltjejen som var fortsatt lika positiv efter träningen. Så nu är det bara att vänta och se. Under tiden fortsätter vi att bolla med henne för att verkligen se till att hon tänker till och försöker förstå vad det kan innebära att pendla minst två timmar varje dag.
 
 
Fredagstacos i vår asiatiska buns-variant och "Phase10" där jag fick sällskap av min avkomma för stordäng av Christer. Nu sitter vi här igen framför våra skärmar, han jobbar och jag måste förbereda inför kinesiskalektionen på måndag då också inlämningsuppgiften ska vara klar.
Jag undrar som vanligt vad jag har gjort denna vecka egentligen. Möten och utbildningar i form av sista delen av APV:n, "Arbetsmiljö På Volvo" tror jag det betydde som idag bjöd på ergonomi och hälsa i organisationen. Liksom de andra delarna av utbildningen viktigt, intressant, men mycket att ta in som man inte har en chans att komma ihåg. Man får bara försöka bokmärka länkar och spara ned material så man vet vart man kan börja leta den dagen behovet dyker upp. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0