Sängen

Halv nio vinklade jag igen persiennerna och drog ned mörkläggningsgardinerna, stängde ute den soliga sommarkvällen och gick och lade mig. Ligger nu här med en filt och lätt huvudvärk, trött och fortfarande med känningar i halsen. Efter veckorna som varit känns det som den introvertas baksmälla.

(null)
Rödingen hade fortfarande sällskap när jag checkade ut för dagen och införskaffade jordgubbar och glass som blev dagens middag. Fick till några minuter i den dalande solen med Bror som sällskap. Testade en ljudbok men insåg efter ett tag att jag inte hört ett ord. Min överextroverta granne kom ut och stal den knappa energi solen laddat mig med. 
Jag längtar till mitt pass som jag ska vikariera imorgon. Då får jag känna mig levande igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0