Edwin!

Termostaten visade över tjugo grader när klockan bara passerat sju. Den galna värmen som härjar i södra Europa slänger ut en tentackel upp till Norden. Det brinner i Quinta do Lago men stället där jag har min lägenhet har klarat sig ännu. Surrealistiskt att se de vackra golfbanorna och lyxvillorna i området omgärdade och uppslukade av elden.
 
Värmen blir påtaglig på kontoret också då de verkar ha stängt av luftkonditioneringen under semesterstoppet. Det är galet varmt och kvavt trots att jag sitter i byxkjol och ärmlöst. Det är tomt i landskapet så som det lär förbli några veckor till.
 
Från katastrofala bränder och värmeböljor till materiell ytlighet.
 
 
Hur underbart gulligt är inte detta!? Tydligen är det en hotellkedja i England som ger dessa till sina gäster och i tråden på FB delar andra bilder och berättelser om att detta förekommit på också andra hotell de besökt, gummiankor som får följa med dom på andra resor. Just denna kedja hade olika färger och namn för respektive hotell. Jag vill också ha en Edwin!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0