BFF

(null)
Tycker det är så fint att de hållit kontakten i alla dessa år, blandisarna från tiden i Olofstorp tills Meja flyttade till Malmö och sedan vi till Mölndal. Hon är året äldre men huvudet kortare och har anammat skånskan i hela sin bredd. Tydligen var det väldigt intressant att se micropopcornen i sitt skapande…
Medan de varit uppslukade av varandra har mina introverta batterier laddats lite med korsord i princip hela dagen. Jag orkar ännu inte fokusera på en bok, vare sig i fysisk eller auditiv form. 
Kom ut på en kortare löprunda i den varma eftermiddagen. Sega ben och värkande knä men skönt ändå.
Kokt torsk med äggsås som vi alla slukade innan tjejerna återvände till övervåningen och jag försjönk i korsorden igen. Ja, förutom att jag brådskande fick åtgärda medgivandet av att hyra ut min vecka i Portugal. Tydligen hade jag glömt det och fick välkomstmailet som en otrevlig men bra överraskning. Kanske finns nu ännu en chans att den blir uthyrd.
Hade gärna velat åka dit, hade behövt åka dit och bara vara. Men HSBs stuga i Tandådalen är en betydligt billigare oas för mig och mig själv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0