Tisdag

Galet fulltecknad vecka med både jobbet och Lilltjejen. Ska i princip ta över ansvaret för en poc i Chengdu i form av ett tredje scrumteam som sitter där samt i Indien, så kalenderpusslet börjar bli en utmaning nu. 
I egenskap av styrelsemedlem i föreningen måste jag närvara när vi inviger vår boulebana imorgon. Tänk vilken banal aktivitet som kan gömma sig bakom den tjusiga termen styrelseuppdrag! Blir att ta skolans föräldramöte från bilen för att inte bli mer än en timme sen till invigningen, verkligen en toppendag med back-to-back möten heeela dagen!
Lilltjejen byter tvärflöjtslärare och fick en abrupt påminnelse när jag såg kompisens mamma med present i handen. Det blev att ööörna till konditoriet för en tjusig plåtask med sådana där dyra praliner som somliga säkert finner värda pengarna.

Lilltjejens fotbollstränare är grymt bra, engagerade och hittar också på aktiviteter utanför träningarna. Idag VM kval för Sveriges damlag på Gamla Ullevi dit jag levererade min avkomma. Under tiden kunde jag fixa födelsedagspresent till kalaset hon ska till på söndag.
När matchen var över och publiken strömmade ut fick jag ett sting av saknad efter ordningsvaktsjobbet. Det var roligt att jobba för IFK, att ta del av stämningen på läktarna utan att behöva vara minsta intresserad av fotbollen. 
(null)

Bror tätt intill och en Lilltjej där uppe som förhoppningsvis nu somnat. Jag måste plugga koreografin men somnar ju alltid nästan direkt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0