Jo faktiskt

(null)
Tusses bidrag var faktiskt överlägset bäst, helt i en klass för sig. Jag och min avkomma var överens.

(null)
Ögonblicksbild av pyjamaspartyt igår, trots tre till antalet går de jämt och fint ihop - än så länge i alla fall. 
En blöt Mini kom just in genom kattluckan och upp på mitt bröst, uppenbarligen regnar det.

Medan de tre tjejerna hängde efter våffelfrukosten körde jag ett fyspass genom att sopa upp grus i vårt område. Att en skottkärra med blött grus är rätt tungt konstaterar mina ben redan ikväll. Skönt med hederligt kroppsarbete.
När en ur tjejtrion återvänt hem packade jag lunchryggsäckar till de resterande två. Varm choklad, saft, mackor, frukt, sittfilt, filtar och mumsiga överraskningar som de tog med sig upp till den intilliggande höjden med utsikt över Vallen och vårt område.
Under tiden föll jag för suget och testade två recept från boken jag fick av Nina. Rackarns vad goda Chocolate chip rutorna blev, sådär sega som man vill ha dem!
(null)

Katterna kom förresten in med tre möss inatt vilket jag tror är rekord. Plutt högg jag på bar gärning mitt i natten medan tjejerna hittade två på morgonen, en i Lilltjejens sko och den andra huvudlös på hallmattan. Äckligt nog föredrar jag ändå att det saknade huvudet ligger i någon av deras magar än att plötsligt hitta det någonstans.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0