Darrigt

Klarblå himmel och sedemera kallt och krispigt denna dag. Isabella följde med Lilltejen hem från skolan igår och som överenskommet ringer hon när hon kommit hem. Jag är kvar på jobbet så är en stund borta och hon frågar om de får äta något om de är hungriga, till exempel en knäckemacka föreslår hon. När jag kommer hem känner jag doften av rostat bröd och en film som spelar från våningen ovanför. De har rostat var sin limpsmörgås och intagit med smör och ost. Allt är bortstädat och inte ett spår syns i köket. Smörkniv och osthyvel är satt i diskmaskinen, varorna tillbaka i kylen och mackorna har de tagit med sig upp på asietter. Jag har uppenbarligen så låga förväntningar på dagens ungar att jag låter mig imponeras av detta.
 
Efter middag blev det läxor och tvärflöjt följt av lite film innan sänggåendet. Jag var duktigt trött så blev sedan inte många rundor framför PS:et. 
 
På denna sida av året inser man igen att Göteborgsvarvet är närmare än man trodde och min löpträning har verkligen inte varit mycket bättre än förra året. Körde en lunchrunda igår då det först efter tre kilometer började lätta i benen. När jag passerade sex brakade höger knä och det blev haltepinken sista dryga kilometern tillbaka. Så går det när man inte springer tillräckligt ofta.
Hade en tanke att springa igen denna dag men på grund av knät blev det lunchpasset som körs i vår gamla intillliggande lokal istället. De kör två gånger i veckan crossfit/HIIT-inspirerat och med tanke på att jag inte kört den sorts träning på drygt ett år bävade jag - med rätta. Burpees i uppvärmningen och sedan fortsatte det bara! Fokus på framför allt ben vilket ju var bra så låren darrade på gränsen till kramp när jag staplade in i duschen. Gruvar redan inför träningsvärken!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0