Valvaka

(null)
Våren med dess varmare väder har börjat märkas i gruppträningssalen men vi som var där körde till axlarna smärtade och benen brann, både i Majorna igår och Frölunda idag. 
Gick nio hål efter passet igår och det gick rätt ok, framför allt drivern vilket är kul. Att få till de där saftiga träffarna är ju nästan hela behållningen med golfen.
Det fina vädret renderade en mc-tur efteråt där vi mötte upp Robert och snirkel-snorklade till Brobacken för fika. Blev lite stressigt sedan för att förbereda middagen för kvällen men klart värt utflykten. Hade bjudit Robert och hans tjej som tack för flytthjälpen och de hade med en cafegrupp som inflyttningspresent, så himla gulligt men det var ju jag som skulle återgälda! Blev väldigt glad i alla fall då det var helt i min smak och något jag också behövde.
Resten av efterrättstårtan fick bli middag idag...

Har gjort min plikt och röstat i Europaparlamentsvalet och med vakan i bakgrunden just nu avnjuter min trötta lekamen renbäddad säng och Bror tätt intill.

Media har kommunicerat Volvos omfattande besparingar som slår hårt mot konsulter och anställda. Naturligt nog har det varit mycket oro och låg stämning på arbetet med den osäkerhet som alla hamnade i vid beskedet om att folk faktiskt skulle måsta gå. Trots att jag hade ett relativt tryggt muntligt besked påverkades man ofrånkomligen under den väntan som kom. 
Det definitiva positiva beskedet var en lättnad men det är samtidigt svårt att glädjas när kollegor och personer man känner inte har lika tur. Det känns orättvist i många fall, vad har jag att erbjuda egentligen mot de som har mångårigt längre erfarenhet, de som har gedigen teknisk utbildning eller kompetens som jag saknar? Vi byter dessutom leverantör och många jag samarbetat med har nu försvunnit mot sin vilja också där. Det är hela havet stormar med sorg och tomhet i dess bakvatten. 
Jag är tacksam att jag gavs möjlighet att certifiera mig som Scrum master då det är den roll jag valde i första hand och sedermera också fick. Tacksam att jag har fått behålla förtroendet att arbeta vidare för företaget men ledsen för de som plötsligt måste lämna det som är känt och tryggt för något nytt och okänt. Visst kan nya dörrar öppnas och förändring vara positivt, men att hitta dessa dörrar av eget val eller av tvång är väsentlig skillnad.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0