Maj

Det var V40-karavan till tvätten idag, höhö.

Efter ett isande kallt avslut på april introducerades maj med nästintill sommarvärme. Riktigt skönt!
Vilar i soffan efter mitt första riktiga löparpass på flera veckor. Kändes förvånansvärt bra faktiskt även om det nu är trötta och stela ben. Gråkatterna höll mig sällskap när jag pustade efter målgång. De är betydligt piggare på att gå ut nu...

Trots solsken var det som sagt rejält kallt när Hannah var här. Vi, eller snarare jag åkte mig ordentligt illamående på Liseberg, trots att vi undvek snurrgrejerna och bara inriktade oss på berg- och dalbanorna. Tja, förutom Kållerado eller vad den nu heter. Då var det riktigt kört. Tråkigt att jag knappt tål något, känner nu till och med av berg- och dalbanorna, men kände mig nöjd som vågade åka Atmosfear!

Självklart blev det köttbullstillverkning och lite kortare vandringar på Marstrand och Särö. Hon fick även uppleva svensk Valborg med en hederlig majbrasa som jag letade fram ute i Torslanda. Mycket folk!

Måndagskvällen fick jag följa med på middag till Hannahs före detta kollega och vän. Hans fru hade lagat vietnamesiskt, jättegott! Tror det hette pho(?)

Känns skönt att energin börjar komma tillbaka, att känna igen sig själv. Lite småsnuvig ännu men kropp och knopp känns hyfsat bra i alla fall. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0