Vågskvalp och båtmotorer


Man kan inte klaga på värmen vi haft senaste dagarna. Provianterade lite på vägen ut till Hjuvik och avnjöt middagen vid vattnet i väntan på färjan. 
Gissningsvis är det mer acceptans nu när jag känslomässigt känner mera vemod än den sorg senast jag befann mig här. Gräsmattan hade förvandlats till en äng så gudskelov att jag tog med trimmern. Skövlade grönskan och harvade sedan över alltihop med gräsklipparen. Det tjockade ihop sig ett antal gånger kan jag säga. På tisdag är det visning så denna rensning var vältajmad.
Så snart jag var klar packade jag ryggsäcken och klättrade iväg till öns baksida för att avnjuta den sista kvällssolen och ensamheten.
Solen går ned över Öckerö och lyser upp Göteborgs hamninlopp bakom mig. Det är bara vackert.
Läser lite, blundar lite. Tänker inte så mycket. Det är skönt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0