Bror uppepå


Jag borde kanske försöka bredda mitt post-tränings-intag. Några menyförslag till latmannadieten?
Galen energi hade jag idag och som vanligt grym stämning trots tiotalet deltagare. Kändes som jag kunnat köra ett pass till direkt, grymt skönt! Halsen känns bättre och definitivt inte under passet. 
När jag kom hem hade Johan plockat fram ljusstakarna och snöflingorna. Trevligt!

Uppsnappad konversation mellan far och dotter. Dotter utanför badrummet och vi där inne.
(Dotter fyra år) "-Är det här lim?" (Ser en arm stickas in genom den öppna dörren, viftandes med ett limstift)
(Fader) "-Ja, det är det."
(Dotter fyra år viftar igen) -Är det? Är det här lim? 
(Fader) "-Ja, det är lim. Smaka på det!"
(Tystnad)
(Dotter fyra år) "-Bluääh!"
Pappapriset går till...?

Väcktes förresten vid fyratiden av en hagelstorm. Huset hade kunnat vara en plåtburk att döma av oväsendet. Haglet föll inte, det bombarderade. Katterna flög ur sängen och jag undrade om fönsterrutorna skulle hålla. Intill låg Johan och snarkade, uppenbarligen döv - liksom dottern. En rätt bra egenskap hon ärvde av honom, såvida inte brandlarmet går. Tydligen var det utkanten av stormen Gorm som stod bakom gårdagens och sedermera nattens suspekta väder med regn, hagel, storm och till och med åska. 
Nu när jag ligger här i mörkret igen är det nästan kusligt tyst. Inte ens Bror snarkar. Nu på med combat videon så kan jag köra resten av familjen sällskap.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0