Halvvägs söndag

Mina virkade converse passar perfekt. De gröna modellerna är redan för små! Efter ihärdiga protester somnade hon i selen så jag kunde fortsätta greja lite här hemma, för det behövdes verkligen! Vi har gjort ett halvrejält röj som känns bra att ha gjort! Om en stund ska Oo ut en sväng med Ronja på egen hand, bland annat hälsa på bror sin som äntligen fått komma hem en tjocktarm fattigare.
Jag ska alltså få liten egentid där det enda planerade är att proviantera i Gunnilse.

Angående nattningen som jag spekulerade lite kring igår, så blev det mycket typiskt lite problem till kvällen. Vi fick mycket påtagligt lära oss att metoden att köra in tutten i hennes mun så fort det gnälldes inte fungerade i längden! Låg i sängen och stack in den ena tutten efter den andra med förhoppningen att hon skulle somna vid den som hon brukar (ibland önskar man att man vore en hund med tiotalet tuttar att alternera bland!).




Till slut resulterade allt detta tuttande i att hon kaskadpsydde! Jag har inte sett "Exorcisten" men har hört om en känd spyscen där och tror Ronja hade kvalificerat sig utan större problem. Det var mjölk och ersättning överallt! Förutom i sängen så över hela henne! Halva huvudet, i ögat, örat stackars tjej! Efter rentvagning var det dock inga problem att somna, och sedan tror jag det bara blev en matning innan jag vaknade vid halv åtta på morgonen!
Hehe, så mycket för vår tro att de slutade äta själva när de var mätta! Inte konstigt att hon var kinkig hela kvällen med all den maten i magen, och så omtänksamma mamma och pappa som trycker in mer och mer! Man lär sig hela tiden!
Nu försöker vi hålla ett litet öga på klockan i alla fall för att ha lite koll på hur ofta och mycket hon får, hehe!

(Inga problem att sova i oljud!)

Nu var det dock omrking två timmar sedan och hon börjar röra på dig i selen. Lägligt eftersom Oo snart ska åka!
Jag ska vara helt själv, vad ska jag göra då? Är det bortkastad egentid att bara ligga i soffan? Xo)



Kommentarer
Postat av: Anna i gbg

Guu vilka söta sockar :-) Man kanske skulle skaffa barn bara så man får sticka och virka lite ;-) Tycker sånt är himla kul, men jag har ju aldrig nåt att sticka eller virka... hehe... du är duktig! Och snabb... Hur mycket har du virkat/stickat till Ronja? :-)

2011-01-30 @ 14:01:19
Postat av: Linda till Anna

Tackar! :o)

Hehe, det har faktiskt inte blivit så mycket till just Ronja. Man behöver inte ha egna barn för att sticka eller virka gulliga/roliga grejer! Perfekt som presenter tex! Om du inte sett kategorierna till höger så har jag "Stickning" respektive "Virkning" med en del alster visade. Som du snabbt ser så är stora projekt inget för mig. Små snabba är min grej! :o)

2011-01-30 @ 14:50:38
Postat av: elin

A vad söta sockorna är :) jo små barn kan äta för mycket men så småningom kommer man på tidsintervallerna. Noel var hade mat o sovklocka efter ett par veckor, åt var 3e timme nästan exakt :) hoppas du får en skön hemmastund idag!

2011-01-30 @ 19:04:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0