Tredje advent juh

Har verkligen inget vettigt att sätta på pränt, som vanligt kanske man kan tycka. Det blev ju liksom inte riktigt som vi tänkt oss. Istället för huset fullt av kusiner och Stockholmare blev det en sanslös lökarlördag. Oo kom hem från sitt jobbs julbord relativt tidigt men sov ändå halva lördagen. Man kan ju undra varför... Och sedan grymtar han att han till kvällen haft svårt att somna!
Han är uppe tidigt för att tillbringa hela sin söndag på tränarutbildning men kommer hem innan Lilltjejen hunnit vakna (hon sov läänge). Det var inte en själ där utbildningen skulle vara!
Så vi åkte iväg och tittade på sådana här istället:
Vi har länge behövt en, men nu börjar Sälen närma sig då vi verkligen ska ha en. XXL:s var ok, men så fort vi kommit till Babyproffsen och den Vaude (Jolly comfort) de hade där var det ingen mening att söka lägre! Vi provade inte ens den
billigare!
Gott om förvaringsutrymmen, stabil och två olika regnskydd, för att inte tala om öronen på den pälsklädda "dynan" med öron framför Lilltjejen! Hahaha!

(Prövade en Norröna som var ok)



(Kom hem med en Vaude!)


Mycket mer hanns inte med förrän jag skulle infinna mig i Angered där jag fick hela fem deltagare och köra på engelska. Det blev lite torftigare i både teknik- och peppningsprat så vete tusan om jag gör det någon mer gång. Hann känna på två låtar till nya koreografin också.
Nästa söndag är det ju dags! Och så i Kållered på tisdagen. Sedan är det juluppehåll för mig då båda mina klasser tagits bort från julschemat.

Hade Monica och Tomas här på middag som avslutades med veckans avsnitt av "Allt för Sverige". Väldigt roligt att få "se" sitt hemland ur andras ögon och inse hur mycket fint vi faktiskt har att erbjuda. Oo började titta på serien/tävligen men engagerade också mig till slut. Så nu sitter vi varje söndag och bölar tillsammans med amerikanerna!

Just det, Oo fick en älg framför bilen när vi åkte hemifrån! Alldeles innan kartskylten i utkanten av vårt område kom den snett från vänster så han hann bromsa in och beskåda hur den springer över vägen framför honom. Där ska den så svänga höger men nedförsbacken med sin frusna fuktiga asfalt medför att den halkar och hamnar på sidan/baken! Jag körde Gulingen en bil bakom och ser precis denna vurpa och tror först att den är skadad på något sätt. När jag sedan ser den lubba iväg genom trädgården med till synes inget annat skadat än sin skogskungliga stolthet blev det bara komiskt. Inte lätt alla gånger med de långa benen!

En ny vecka stundar då ett kursblock avslutas och ett nytt tar vid. Nya koreografin ska pluggas in och förhoppningvis generalrepeteras också. Mycket annat har fått stå åt sidan för kurserna jag nu kör vilket känns sådär. Det är väldigt många nya inköpare så behovet är stort och utbildningslokalen liten, så jag har nog ett ytterligare antal block framgent att planera in. Men det är ju roligt att undervisa, liksom att ha mycket att göra. Ändock ska det bli ganska skönt med semestern jag lagt in i mellandagarna och så veckan i Sälen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0