Sju månader


Knepig känsla att i strålande solsken blicka i ytterspegeln och se nattsvarta moln torna upp sig. Strax efter jag lämnat min lilla familj brakade det tydligen lös medan jag bokstavligt talat körde ifrån ovädret för ett combatpass som inte blev av. Utifall drop in skulle komma fick jag åka dit ändå och kunde ändå göra något nyttigt i form av att fixa lite mat åt den stackars receptionisten :o)
Med tanke på hur hårt jag tränat syndade jag lite på vägen hem, hohoho!
Jag kanske kan verka vara ett godis- och snaskmonster, men när suget faller på och jag ger efter som i detta fall så räcker det med några nävar sedan är jag less. Plockgodis är ännu värre, där kan jag suget gå och plocka en påse full men sedan är det inget som verkar så gott som jag funnit det i affären. Knepigt.
Oo har dock inga problem att trycka i sig en hel påse full, det räcker att det finns tillgängligt. Frosseri kallas det va?




Tidigare på dagen hade det blivit lite caching kring Härlanda tjärn och Skatås. Nio loggade blev det totalt där sju var av storleken micro. I skogen!

En av dessa micros var förvisso inte så svår att hitta men desto svårare att få fram. Men MacGyver himself hade blivit imponerad av vår framtagningsmackapär i form av en tiotumsspik och binda jag så lägligt hade i skötväskan! Always - redo för lite av varje kan man säga.

(Always redo!)

Några cacher låg dolda i lite intressanta, öh grejer. En nollade i ett område med större stenar vilket jag brukar finna sådär kul att sticka in handen under. Mina obehag grundar jag i eventuell förekomst av ormar som knappast skulle uppskatta en trevande näve, men denna gång var det något ännu värre som lurade under en sten! Som tur var behövde jag inte träffa på den med handen, jag hoppade tillräckligt högt av att bara se dessa gigantiska ben sticka fram!
Oo fick äran att logga.

(Kom och känn!)

Termometern har passerat 20 grader i skuggan. Det blir nog lite mer caching idag och målet Tjolöholms slott där jag och Anna var med våra småtjejer. Tyckte det var så fint där och många cacher fanns att finna. Vi får bara se till att skippa vagnen och köra på bärsele istället.

(En sjumånaders och en som beter sig som sådan)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0