Dagen

Se så blank och fin! Nu är Goldie redo för en ny ägare, och vem det än blir hoppas jag den blir väl omhändertagen! Jag gillar verkligen Goldie och tycker den är jättefin, men måste jag välja mellan vilka av våra två gamlingar som ska säljar så håller jag ju ändå på min Guling. Den är ju liite yngre också med nåågot färre mil.
Men någon som är sugen på att ta hand om vår kära Goldie? Har haft betydligt färre besök hos verkstan än Gulingen, automatväxlad och se så gyllene och fin! Fast jag tror handlarna kallar den brons...tss!
Phu, att tvätta en bil in- och utvändigt tar sin lilla tid, och när jag ändå var igång så tog jag Gulingen också vilket verkligen behövdes! Jösses vad jag försummat stackars Gulingen! Pinsamt hur den såg ut på insidan juh!
Medan jag jobbade med bilarna kom Oos kompis Ulf för att hjälpa honom med bygget. Med honom var hans dotter som är en blandis, precis som jag nu har i maggen, och hon är så himla söt! Liksom Nina och Anders pojkar tycker jag blandisar mellan just "svensk" och koreansk är synnerligen fina, inte alls partisk! ;o)
Men jag är inbilsk nog att tycka det ska bli roligt att få en unge som inte ser ut som "alla andra svenska" ungar. En blandning mellan mig och Oo, och en av de få anledningar till att jag faktiskt vill bli mamma.
Nog om det, efter pizza- och thaimatslunch tog jag fatt i träbänken som jag trodde bara behövde ett svep med slipmusen. Bänken fick Oo från de förra ägarna till radhuset i Lindome, och han hade inte gjort något alls med den än att låta den stå nere på uteplatsen år efter år. Av någon anledning har jag dock fattat tycke för den, och ser den framför mig uppfräschad och inoljad bortom dess nuvarande bedrövliga skick.
Mina planer var en "före"- och "efter"-bild, men ganska snart insåg jag att den där "efter"-bilen allt kommer att dröja ett bra tag! Slipmusen fick bytas ut mot större doningar, och nästan en timme senare var ovansidan av ett armstöd klart! Men skåda skillnaden!


Rötan har trängt så pass djupt att det var domnade händer och dammfyllda näsgångar innan jag var nöjd. Sedan drog jag till Bauhaus och köpte grövre slippapper (fanns en nivå till) och ett Dremel-verktyg för att komma åt i håligheterna och andra skrymslen. Roliga utgifter, men nu har jag ett projekt! Frågan är bara om jag fixar det eller ger upp på vägen. Det är ju en sak när man har semester, men nu kommer man att återgå till fulla arbetsveckor och den tid och lust man har vid dagens slut...
Nu ska jag i varje fall lägga mig i soffan och försjunka i Nora Roberts "Svart ros" tills Oo kommer hem från GAIS-matchen.


Kommentarer
Postat av: Anna

Kanske hade varit enklast att bara måla bänken? Helsvart hade ju varit riktigt snyggt... För du vet väl att när du väl är färdig så är det slipning och oljning som gäller VARJE ÅR? ;o)



Tänk, det är precis den boken som jag tog med mig i helgen för att läsa men aldrig fann mig ro till att göra. :o)



Ta det lugnt imorgon!

2010-07-18 @ 20:47:46
Postat av: Linda till Anna

Hehe, fick det förslaget, måla den svart! Xo)

Men nu när jag ser hur fin den är där under så känns det som det måste fullföljas, om jag nu ids. :o)

Ah, första delen "Blå dahlia" var ju rätt ok som avslappnande läsning så som Nora Roberts brukar vara.



Tack det ska jag! :o)

2010-07-19 @ 06:44:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0