Så blev det kvällen


Det blir en stooor altan! Oo är ute och jobbar och jag sitter här efter att ha fixat middag och röjt undan efteråt. Jag fick fem lunchlådor med plättar igår, Oo fick fem lådor med spagetti och köttfärssås idag. Brr, jag är så less på det medan Oo kan äta hur mycket och ofta av det som helst! Vad är det med killar och spagetti med köttfärssås?

Stannade längre på jobbet dels för att kompensera morgondagens ultraljudsbesök, och för att åka och göra ett inköp till Sprattel i Hovås.
En korg med lite tillbehör! Vi hade varit inne på tanken att ha en sådan där korg som man kan hänga i taket, men då vi har typ tre meters takhöjd och dessutom kunna hänga i både kök, vardagsrum och sovrum kändes det som mycket bök för kort tid. När jag så såg denna på Blocket tyckte jag det var bättre. Den är större och funkar därför längre. Sedan kan man ju ställa den på tex köksbordet, köksön, golvet eller var som helst där man nu grejar i huset för att sedan bara bära in i sovrummet när man är klar för dagen och själv kryper till kojs. Egentligen är det ju en helt överflödig grej eftersom vi ändå kommer att behöva spjälsäng, men om jag nu inte tillhör de blivande mammor som bara vill frossa i barnsaker (ännu?), så tyckte jag denna kunde täcka alla de sakerna Xo)
Vi köpte ju en mycket mindre korg för inga pengar när vi var på Gekås, men då hade vi fått fixa madrass och sådant. Denna räcker ju längre och så var madrass (specialbeställd med överdrag) och sådant redan fixat. Korgen hade säljarens mamma köpt på en gårdsauktion, men då säljaren själv redan köpt spjälsäng blev det aldrig av att hon använde den. Skulle ju vara kul om det kunde bli en arvegrej för efterföljande generationer? Skriva Sprattels namn och födelsedata under korgen (fast träbotten på utsidan) och så fortsätta fylla på :o)

Tydligen börjar groddjuren komma fram mera nu. Oo kommer in titt som tätt för att visa olika utvalda kompisar han hittat. Säsongens nykläcka tvåcentimetersminisar är hopplösa att se knappt ens när det är ljust, men de stora! En groda som hoppar otroligt högt och knappt kan tillåtas kika ut genom hans händer för att inte rymma. En stor padda som är så sävlig att den utan problem sitter i hans öppna hand, och så denna som tydligen var exceptionellt fet. De är så söta båda två! :o)


("-Jag tror han pissade på mig!")



Nu har han dock fått avbryta byggandet då det började regna. Hoppas det blir bra väder i helgen så det kan byggas vidare ordentligt. Om tillräckligt blir gjort så Oo känner sig nöjd kanske vi kan hitta på något helt annat nästa helg. För en gångs skull kom jag med en idé! :o)






Moahahaha, bra skörd på mindre än 24 timmar! Bananflugorna är nu ett minne blott!

Imorgon bitti är det dags! Kanske vi får veta vilken sort det är, kanske vi får ett annat beräknat förlossnings-datum! Förhoppningsvis fortfarande på andra sidan nyåret... Och snart är det helg!







Kommentarer
Postat av: Anna

Suck, lider ni också av dessa bananflugor. Gläk! Förra året hade vi en massa vanliga flugor som iaf höll sig till fönstren. Det här året verkar istället vara bananflugornas år. :o/



Lycka till imorgon!



2010-08-12 @ 23:18:26
Postat av: Linda till Anna

Ja, den här sophanteringen med kompostpåsar har sannerligen inte gjort saken bättre! Det är inte så trevligt alla gånger när man öppnar "sopdörren" där kompostpåsen sitter! XoI

2010-08-13 @ 12:53:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0