Platt!

Christoffer har pratat om platta persikor, och eftersom jag behövde överbevisas hade han med sig sådana idag! Den ludna lilla frukten är onekligen tillplattad! En del kallar dom tydligen för vild-persikor(?).
Köttet var mycket ljusare, nästan vitt och smaken något sötare, väldigt lik persika men ändå inte på nåt sätt. Efter ett par tuggor tyckte jag nästan den blev lite mysko. Konsistensen kändes också lite annorlunda även om jag inte kan beskriva det.

Kanske kände jag efter för mycket och överanalyserade bara för att den var just platt! :o)



Kommentarer
Postat av: Storstrumpan

Nu har Monchichi blivit poppis igen !!! Kolla på Lermer.se Jisses vad dyra de är !!!



2010-08-17 @ 12:12:31
Postat av: Linda

Hm, den där adressen funkade inte för mig.

Men jag glömmer aldrig Monchichin som fick en fluga(?) inmosad i munnen. Det var säkert min monchichi... Xo)

2010-08-17 @ 12:51:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0