Svenshippa!

Trötta fötter tar en paus på Bok & Biblioteksmässan! När vi kom vid halv tio, var det relativt lugnt, men antalet besökare ökade snabbt. Till och med jag tyckte det blev lite väl varmt och trångt till slut!

 





 

Det var givande och effektiv tid vi hade, där jag är nöjd med min skörd! Bland annat blev det en del ljudböcker, men det jag är mest glad över, är Mikael Anderssons bok "Armlös, benlös, men inte hopplös". 
När jag jobbade på Stenungskolan, var vi med alla elever på hans föreläsning, och den var grymt bra! Otrolig kille, och väldigt trevlig när han nu signerade den bok jag köpte! Jag minns mycket väl hans föreläsning, och vilket intryck han gjorde. Snacka om att få perspektiv på tillvaron! Vi såg flertalet andra större och mindre författare. Camilla Läckbergs bok hade jag ju redan, men kön var så lång, att det var lika bra. Men ett annat känt ansikte man såg, fick man ju också passa på att förevigas med!
Det är fashinerande så mycket böcker det finns! Så många skrivna verk, och jag ösnkar så att jag också hade den förmågan att formulera orden till fängslande berättelser! Nu får jag nöja mig med att avnjuta andras istället, men det är så kul att se vad mycket folk denna mässa lockar! Och alla små förlag som finns inom alla möjliga ämnen och inriktningar, tidningar och serietecknare, historia och science fiction, ja allt finns där på mässan! Så trots trängsel och värme, så är det värt det!

Efter en liten sockerpåfyllan tillsammans med andra trötta besökare, ringde vi efter vår taxi, Oo och Tomas, som varit på något ärende efter Oos innebandy. Vi möttes upp utanför för att käka lunch någonstans, men se då fick vi en överraskning! Plötsligt var Nicke med familj där, Elin med familj och Jonel! Vilket sammanträffande tänkte jag, men nehej, vi utrustades med våra Lisebergskort som Nicke hävdat att han ville låna över helgen! Och så fick vi ett fotoalbum med instruktioner att föreviga denna dag med vissa riktmärken, förskrivna rubriker som skulle representera oss! Till exempel: "Vi om 50 år", "värme", "kärlek", representativt för Johan", "representativt för Linda" osv. Det tog ett tag för min polett att trilla ned kan jag säga! Oos "Herrclub" anordnade ju en svensexa för honom. Andreas och Nicke ville, men hann inte innan vi åkte till USA, och jag, tja har ju inte så mycket vänner. Nu hade de bestämt att ha en liten snäll kombinerad svensexa och möhippa i efterhand med oss! Snacka om oväntat!
Så hela sällskapet gick in på Liseberg, där vi började med att käka lite lunch på Burger King uppe i Lisebergstornet. Noel fick åka rulltrappa med farbror GAIS, men även jag vågade mig på att premiärhålla knoddas!


 


Efteråt fick vi veta att jag och Oo skulle mötas i en tiokamp! Jag har aldrig gjort en femkamp, än mindre en tio, så det var riktigt roligt! Men efter att ha kastat långa blickar på ett par kaninöron, fick jag också ett par! Oo slapp, men jag var snäll och lånade ut dom en stund lite senare. Tycker nog att jag passade bättre i dom! :o)








Det blev tågrace, rulla bollar i hål, minigolf, slangbella, skjuta korkar, kasta prick, styrkeprov, styra boll mha vatten och en massa annat skoj! Jag dominerade i en del grenar, och lite mindre i andra. Typ några fler än Oo...

Som värdig förlorare fick jag bestämma den hemskaste åkattraktionen han skulle åka, vilket inte var någon större förlust för honom, eftersom han gillar alla karuseller! Själv blir jag grön nästan bara av att titta på, så Elin gjorde honom sällskap i en av de nya attraktionerna som jag inte minns namnet på.


Därefter blev det lite Radiobilar innan det var dags för middag på Hamnkrogen, en av restaurangerna inne på området. Jag åt en väldans god fisk- och skaldjurssoppa, och kunde mot bättre vetande inte låta bli att efteråt ta en, ja gissa vad!?



 

 

Dock var jag så mätt, att det var tur att jag delade den med Monica! Jag sitter här nu, flera timmar senare, och är fortfarande proppmätt! Men ååh vad gott det var! Med så mycket i magen passade det bra att låta den åka upp och ned i "Balder" som öppnat efter något tekniskt strul (betryggande!). Snurrande och gungande grejer är bara no-no för mig, men berg- och dalbanor funkar och är otroligt skoj på sitt skräckslagna vis! Bilderna som tas kan bjuda på en del skratt, och denna gång var inget undantag! Jag lyckas ju se rätt cool ut, medan Oo tyckte det var coolt att visa sina fina halsmandlar! Bilden på Elin var dock obetalbar, men vi får väl se om hon vågar sig på att scanna in den på sin blogg! Men se på Oo och få en hint! Xo)


 


Därefter blev det lite äggkastning, där Oo kastade hem en kyckling till Hampus. Sedan var parkeringstiden ute, och undertecknad väldigt trött i både fot och öga. Oo skulle dock följa med pojkarna och se någon Fröundamatch och ta en öl på någon sportbar, så han blev kvar i stan. Niklas från innebandyn skulle ansluta också, medan jag åkte med Tomas och Monica hem till dom där Gulingen stod. Oo ringde nyss och meddelade att matchen var över, och att de nu skulle gå och spela biljard. Jag får se om jag orkar åka och hämta honom, då det hänger på hur sent det blir. Jag är jättetrött!

Tomas, Monica, Andreas, Elin, Noel, Niklas, Anna, Ida, Hampus och Jonel. Tusen tack för en fantastiskt rolig dag! Vem hade kunnat tro att jag skulle knalla runt i rosa kaninöron denna dag (eller över huvud taget)? Inte jag i alla fall!

Kram!




Kommentarer
Postat av: Elin

Tack själv! SOm läsare av denna blogg så vet man ju att du inte ville ha en "traditionell" möhippa så jag hoppas vi lyckades med en otradtionell svenhippa istället :) Ni var ganska söta när ni såg oss och omman skulle tagit kort på "Förvånade" i er bok så borde man tagit kort på er då... :)



Nu är det nog dax att sova snart... är sjukt trött! :)

2009-09-26 @ 22:21:46
Postat av: Elin igen...

Har ingen scanner... så får se om jag lyckas få in det otroligt fina kortet på oss i Balder på annat sätt :)

2009-09-26 @ 22:22:34
Postat av: Anna

Ni ser ut att ha haft en riktigt bra dag, hela dagen. :o) Kul!

2009-09-27 @ 09:57:25
Postat av: Linda till Elin

Hehe, kan tänka mig att vi såg ut som fågelholkar eller nåt! Xo)



Fniss! Ingen scanner, okeeeej! ;o)

2009-09-27 @ 16:15:12
Postat av: Elin

Hehe, vi har ingen scanner ju... :) Men jag har fotat korter nu ju... o det ligger på bloggen :)

2009-09-27 @ 16:28:08
Postat av: Linda till Elin

Ho-ho! Coolt!

2009-09-28 @ 09:11:18
Postat av: Anders

Gillar verkligen idén med en svenhippa istället för traditionell svensexa och möhippa! Fram för mer sånt. Och fram för att ha kul tillsammans. :-)

2009-10-05 @ 08:01:36
URL: http://www.eventguiden.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0