Solen skiner



Somliga hävdar att de inte orkar engagera sig i Farmville. Men av någon anledning skiner den sanne farmaren fram ändå i det mail jag fick under dagen!
Vi käkade en gigantisk lunch på "Kockar och kastruller" idag. De har jättefin salladsbuffé och soppa som ingår i lunchpriset. Vissa dagar har de även efterrätt som ingår. Så idag blev det en liten skål jättegod fisk- och skaldjurssoppa (var ju tvungen att prova!), överfull assiett med sallad, fläskfilé Oscar med bearnaisesås, stekt potatis och/eller potatismos, och äppelpaj med vaniljsås. Jag är mätt!! Sedan var det Christoffers tur att ha fredagsfikat idag, så jag lyckades förstås klämma ned två bitar av wienerlängden. Gott att jag kör byxlöst idag!

Kockar och Kastruller ligger lite undangömt i Frölunda, men det är alltid grymt mycket folk där. Bra mat, där man själv får ta hur mycket tillbehör och efterrätt man vill, tjänar de på! Vi betalar lika mycket på restaurangen här på Volvo, vilket känns minst sagt surt när man vet vad man kan få istället om man bara tar sig tid att åka över till fastlandet.

Håller på med nya kursmaterialet för fullt, vilket är kul. Dock inte lika kul ändå som att geocacha, vilket Oo och Monica höll på att göra när han ringde för någon timme sedan! Han käkade lunch med föräldrarna och flexade ut resten av dagen! Ser inte ut att bli någon innebandy imorgon. Oo känner sig fortfarande lite vissen, och jag känner ju absolut inte för att ensam kravla mig upp och lämna honom i sängvärmen! Jag har ju nog svårt att göra det när vi båda ska iväg och spela! Kanske vi kan komplettera våra misslyckade Ikea-köp och få till skrubben och hallgarderoben istället. Ska nog få till något inlägg också.

Trevlig helg!


Kommentarer
Postat av: Anna

Trevlig helg på dig med!

2009-10-02 @ 15:41:22
Postat av: Stefan

Säg till Oo att ni köper det idag, i morgon skall det bli riktigt skitväder som ma skall hålla sig framför brasan i! :o)

2009-10-02 @ 16:05:29
Postat av: Lidna till Anna

Tack tack! :o)

2009-10-02 @ 16:20:02
Postat av: Linda till Stefan

Ha! Jag föreslog att han skulle svänga förbi Ikea på vägen hem. Han bara fnös! Xo)

Mm, hörde också att det skulel bli kasst väder. Läge för kamin och stickning då! :o)

2009-10-02 @ 16:21:02
Postat av: Elin

Byxlös? Vad sa de på jobbet då ;)



Kockar och Kastruller leverar mat till vår skola. Var helt ok, och bra mkt bättre än förre leverantören, men kan tänka mig att restaurangen är ännu bättre... kanske får promenixa dit o luncha nån gång då är ju inte så långt härifrån :)

2009-10-02 @ 22:03:07
Postat av: Linda till Elin

Haha, jag var så sedessam med min stora tröjs så! ;o)



Ååh, gör dom? Då måste det vara gott! :o) Ja, prova lunchen, jag ahr alltid varit jättenöjd (och jättemätt)!!

2009-10-03 @ 08:04:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0