Sen idag!

Den vana jag skapat att skriva ett inlägg under morgonen, har bitit sig fast på sådant illavarslande sätt, att jag blir (nästan) stressad och får dåligt samvete när jag inte uppfyller den! Nästan alltså.
En kurs och lite andra ärenden fyllde upp min förmiddag, och nu har jag äntligen fått i mig lunch.


Jag lyckades till slut få iväg mössorna till Piteå, och här är de nu på sina söta huvuden! Maja och Elsa heter enäggstvillingarna som nu har ännu ett färgkodat "plagg" att ha på sig! :o)
Som jag fruktat så blev de lite för grunda och det stör mig nåt vansinnigt!



Jag fortsätter att spara ned dessa små tecken på uppskattning. Bara det är minsta negativt tar man lätt åt sig, medan man skakar av sig det positiva. Det är väl ändå dumt? Jag unnar mig att bli glad av dessa små kommentarer, även om det hör till mitt jobb!

Igår hade Johan styrelsemöte med bostadsföreningen i Lindome, så jag intog en middag á nudlar (orientalisk smak) och knäckemackor. Observera "Enomdan"-tabletten som tillser att jag uppfyller hela kostcirkeln! Eller nåt.



(Hela kostcirkeln?)




I väntan på "House" kunde jag inte komma mig för att göra något annat än att baka bullar! Duktigt värre! Det blev en delikat efterätt!

Allt är nu spikat och klart med vaktjobbet på fredag då Scotts spelar i Möllan. Vi väntar rätt mycket folk, så vi kör med fyra vakter. Två kommer att bli låsta vid entrén, medan två får hålla koll där nere där dansen är.
På lördagen blir det en helvisning på (antagligen) Gamla Ullevi, som ju egenltigen är den nya, men som fått behålla sitt namn "Gamla" eftersom Nya Ullevi, som nu då egentligen blir "gamla", faktiskt heter "Nya Ullevi". Eh. Det beslutades i varje fall efter mycket om och men att den skulle behålla sitt "Gamla Ullevi". Själv tycker jag att "Nygamla Ullevi" varit bättre" :o)

Kommentarer
Postat av: Marita

Mums va gott med bullar-kanelbullar är en favvo...om man gör de själv vill säga-gillar inte köpta av nån anledning-men hemmagjorda är mumsigt goda.



Hehe...nja om den lille tabletten uppfyller hela kostcirkeln låter jag bli osagt...men bra att du fyller på med något iallafall:))



Jag vet ju inte hur mössorna ska se ut enligt dig-men här på bild är de jättefina iallafall.



//Marita

2009-03-11 @ 15:11:09
URL: http://amors.blogg.se/
Postat av: Linda till Marita

Tackar! Jag hade allt velat ha en större "rullkant" nedtill! mutter ;o)



Men visst håller jag emd om att hemgjorda kanelbullar är bäst! Varma med kall mjölk till! Och så doften! Mmm!

2009-03-11 @ 15:26:06
Postat av: Anna

Jisses vad du bakar och står i! Vuxenpoäng i massor.



Och vad tjejerna var lik sin mamma!



Här bestod lunchen av två smörgåsar klockan tre. Ungefär lika nyttigt som din middag men utan vitaminpiller tyvärr. Jag hoppas på något mer mättande till middag. :o)

2009-03-11 @ 16:13:31
URL: http://andasblogg.blogspot.com
Postat av: Linda till Anna

Ja, visst är de!? :o) Och storebror Arvid är lik sin pappa!



Gott att höra att fler äter lika allsidigt som jag! ;o)

2009-03-11 @ 16:51:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0