Så vill stjärnorna!

Sitter och lyssnar på bidragen från Melodifestivalen som ju är tillgängliga på svt.se nu. Gillar verkligen Molly Sandéns bidrag. En låt att bli gråtmild till om man är på det humöret, eller bara varm i hjärtat om man är på ett annat.
Har nästan satt i mig resten av m&m-påsen, trots att de nästan stått mig upp i halsen sista timmen. Varför kan man inte låta bli!?
Har pratat med en skola idag som sökte ma/no-lärare. De ville att jag skulle skicka in min cv för framtida behov, för som jag beskrivit, till resterande tid av denna termin är meningslöst.
Har också beställt arbetsgivarintyg från Stenungsunds kommun. A-kassan ska ha de 12 senaste månaderna man arbetat, och jag får ju en litet glapp på mindre än en månad eftersom jag började på Elan i april, och slutar nu den 26:e mars.
Ska du söka a-kassa behöver du:
- Anmäla dig som arbetssökande hos arbetsförmedlingen första arbetslösa dagen.
- Fyllt i "Anmälan om arbetslöshet", blankett som man får av arbetsförmedlingen.
- Arbetsgivarintyg för de senaste tolv månaderna innan man blev arbetslös.
- Eventuellt personligt brev (behöver jag inte efter ett samtal med min a-kassa)

Jag tillhör Akademikernas a-kassa, så där är det ovanstående som krävs. Andra a-kassor kanske har andra blanketter och krav.

Senaste nytt om min ersättare är att det är en 41-årig kvinna från Stenungsund! Det hade visst blivit något missförstånd där eller nåt, för jag fick ju intryck att hon var "inlagd och klar" på min plats. Maria var ju så arg eftersom det korrekta förfarandet ju är att hon beslutar vilken konsult hon vill ha. Det vill säga: Elan tar fram lämpliga kandidater till det uppdrag som kunden (i detta fall Volvo) vill ha. Jag var en sådan kandidat. Man presenteras för kunden och får komma på intervju. Sedan beslutar kunden vilken av kandidaterna som faller på läppen, och som får uppdraget.
Nu har ju Elan bara presenterat denna 41-åring som Maria aldrig träffat. På fredag är den intervjun inbokad, så min ersättare lär ju inte komma förrän nästa vecka i varje fall. Förutsatt att hon godkänns vid intervjun. Men de har ju inget större val, för annars måste ju Elan ta fram en annan kandidat, och har de det?
Denna dam har varit anställd sedan 2000, så det är inte så konstigt att facket ansåg: Ut med Linda och in med Lena som hon heter.

Fått första utkastet för Lindomehuset, så snart kommer det ut på hemnet igen. Men shit vad de ljusar upp och använder vidvinklar! Det känns nästan lite överdrivet! De svarta handdukarna och mattan i badrummet, ser nästan blå/grå ut!

Jag ska svänga förbi garnaffären efter jobbet. Blev nästan klar med poncho nummer två igår, men så tog garnet slut! Jag har en halv kapuschong kvar, och behöver tre nystan! Frust! Den lär dock bli bättre i storlek för mig, men den är tung! Tung och varm och go! :o)
Dock blir det inte en billig ponch! Ska jag göra någon fler, så kör jag bara med två garn och inte tre...23 Eskimo-nystan...jag vågar inte säga hur mycket det kostar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0