Snö, mössor och Guling

Javisst! Ett tunt litet snötäcke har lagt sig under natten, och glad i hatten blir jag av att se hur ljust och trevligt allting blir (okej, den var dålig). Men glad blir jag i alla fall! Det är så fint! Vägen hade saltats också, så Johan kom sig iväg i god ordning och slapp få en dålig start på dagen. Själv låg jag och trynade i det längsta innan jag masade mig upp ur sängvärmen.
Jag har tidigare skildrat Gråbovägens trafikflöde omkring sju på morgonen. Man kan bli stående där en bra stund blink-blink utan att ha en chans att trycka in sin fyrhjuliga vän (ännu längre om man är Johan med kassa vinterdäck och bara slirar när man väl får chansen!). Till slut kan man få bli så fräck att man sticker ut nosen i körbanan och kräver en plats i lämmeltåget! Ibland kan en behjärtansvärd förare faktiskt bromsa in och släppa in en i gemenskapen, varpå man nästan blir rörd till tårar!
Jag var en sådan behjärtansvärd förare idag! Bromsade i god tid och flörtade lite med helljusen för att välkomna en taxi in i tåget. Med rumpan väl mot mig i ledet, blinkade han tacksamt tillbaka och jag kände mig nöjd och stolt! 
Sedan lät jag det gå överstyr och skulle släppa in alla jag såg till höger och vänster. Det uppskattade nog föraren bakom inte lika mycket. Framför allt när den jag skulle spela hjälte inför, inte fattade, utan stod där och väntade tills jag blev tvungen att köra vidare! Eller den tredje varianten där jag stannar, hon fattar inte. Jag börjar köra igen, och fattar hon och börjar gasa samtidigt, varpå vi båda tvärnitar och ska vinka fram varandra! Ack ja! (Hon fick köra först).

Goda gärningen nummer två denna tidiga dag, var min vattningsraid kring vår lilla kontorsgrupp. Att omsorgen av våra växter upphört som ett steg i besparingarna, har uppenbarligen inte nått fram till alla. Eller så skiter de bara i att de växter som gör vår arbetsmiljö så mycket trevligare, och många gånger haft ett längre liv än många av de som arbetar här, står och torkar bort! Jag fattade vattenkannan (en sådan där stor utomhuskanna) som de före detta växtombesörjarna omtänksamt lämnat åt oss, och fyllde upp vattenrören i de som står omkring oss. Det krävde två påfyllnadsvändor. Jag vägrar vattna några fler, för jag kan ju inte vara den enda som bryr sig och tar tag i det?

Fick förresten rosa mössa nummer två klar igår. Det var svårt att få bra bilder på dom. Jag borde ha något bra att sätta mössorna på. (Riktiga huvuden kanske?) De ser så tråkiga ut när de bara ligger platt. Men nu kan jag i varje fall tydligt se hur de olika färgkombinationerna med fröna ser ut. Det är ju hopplöst när man bara står med två nystan i handen!
Jag tycker nästan den med de rosa fröna blev bättre, eller vad tycker ni? Storleken blev inte så liten heller som det från början såg ut. Jag är 56 runt skallen, och får den nästan på mig. Då borde den passa på tvillingflickorna som har 52? Den andra med gröna frön får jag lätt på mig, men är å andra sidan för grund. Tror kanske den andra också är det, men vågade inte dra på mig den helt för att inte tänja ut den. Jag blev dock tvungen att skarva en bit upp i det rosa, och det blev inte så osynligt som jag hoppats! :o( Hur skarvar man på ett så snyggt och diskret sätt som möjligt?

Nu blir nästa mössa en plommonlila med ljuslila frön. Jag tror det blir bra!

Jag utmanade tålamodet också med vår tröga uppkopling, och laddade in bilden från måndagens förödelse. Kassen inunder innehåller alla nystan som väntar på att få bli en poncho, och då har jag ändå inte alla som krävs. Jag köpte de sjutton nystan de hade, men beräknad åtgång är 24! Så det blir inte en jättebillig poncho...men varm! :o)

Fick två goa nystan av Helena denna morgon också. Angora-tweed i ljuslila/vit kombination! En mössa kanske? Handledsvärmare? :o)

Ikväll blir det combat för hela slanten! Tidigare i veckan var det fullbokat, inklusive alla reservplatser! Det är inte klokt vilket tryck det är till alla klasser under dagarna nu, men många bokar sig för att ha en plats utifall. Så när det väl blir dags blir det ett tapp, och alla som vill träna brukar få plats ändå. Ska bli kul, känner mig laddad att köra skiten ur deltagarna! En kille som bor nere i Nya Zeeland, också instruktör, har varit med på DVD-inspelningen av nästa koreografi. Han bloggar flitigt, och har bland annat letat fram de kommande låtarna! Nästa kvartal är ju bara några veckor bort, så jag har kunnat tjuvlyssna lite på den kommande musiken. Verkar lovande! :o)

Innan passet ska jag möta upp Oo i Lindome för de sista förberedelserna innan fotograferingen. Sedan får det vara bra, vi har följt det mesta av homestylistens råd.

Gulingen har börjat bli lite högröstad emellanåt...verkar som något vibrerar i motorutrymmet vid vissa varvtal/gaslägen. Hm. Får se om det blir värre så ett besök hos doktorn får bokas in...

Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag gillade den med ljusrosa frön. Visst är fröken Elsas virkade alster helt underbara!!! När får jag komma och virka?

2009-02-19 @ 12:42:21
URL: http://andasblogg.blogspot.com
Postat av: Linda till Anna

Har bara tre helger innan USA som har något bokat vad jag vet! :o)

2009-02-19 @ 13:27:38
Postat av: Marita

Med risk för att detta kommer som hundra eller fler inlägg testar jag nu o posta ännu en gång...grrrr....för blogg.se vissa dar....



Jag tycker mössan med de rosa prickarna va finast.



Hoppas vi får se foton här sen från er stylade bostad-nyfiken som bare den.Har ni behövt köpa mycket o för mycket om man så säger??



Nu ska jag kurera lite förskylda personer här hemma-medicin o annat ska delas ut typ...vilket jag gjorde för nån timmes sen nu då med tanke på att mitt inlägg inte vill fastna i din blogg idag....grrrrr



ha en bra helg//Kram

2009-02-20 @ 08:44:19
URL: http://amors.blogg.se/
Postat av: Linda till Marita

Visst är det irriterande när det inte funkar som det ska! Men det är lugnt, jag tar bort de 99 andra meddelandena! :o)



Jag sparade ju ned bilderna från förra mäklaren som vi hade på hemnet, så när vi har de nya tänkte jag lägga upp så man kan se skillnaden! Det ska bli kul, för i en del rum är det rejäl skillnad, framför allt badrummet! :o)

Vi har väl handlat för omkring 2000 skulle jag tro. Vi handlade för ca 1500 på IKEA. Johans föräldrar köpte handdukar, matta och gardiner på Jysk, så den summan har jag inte koll på. Vi försökte köpa sådant som också skulle kunna användas i nya huset, och en del grejer har vi lånat.

2009-02-20 @ 08:51:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0