Morgonen


(Typiskt)

Hemma var det oförändrat tunt litet snötäcke, men ute på Hisingen snöade det som sjutton när jag puttrade ut till jobbet! Stundtals var det stora härliga "lovikavantar" som svepte in morgontrafiken i vitt, vitt, vitt! Hastigheten i lämmeltåget sjönk till krypfart och jag kommer på mig själv att sitta med ett fånigt smil över hela ansiktet. Det är ju bara så mysigt! De morgontidiga Volvianernas bilar har redan hunnit få ett vitt täcke och det är så ljust, vitt och vackert överallt! Jag vill ha mer!

Körde igång en tvättmaskin där jag gjorde slut på tvättmedlet, åt en minimal filtallrik, då det var allt som fanns kvar, gjorde slut på smöret och filade på en inköpslista. Vi behöver ju nya ägg...

Nu under julveckorna vill Volvo inte ha fler konsulter än nödvändigt på bygget, så jag, Helena och Christoffer och pusslat ihop ett schema som innebär att vi fördelar tiden här och på Elankontoret mellan oss. Det innebär att vi jobbar halvdagar på Volvo, så jag kommer loss tidigare och hinner fixa lite grejer så som Ica Maxi och Acer supporten. Jag har ju inte haft möjlighet att ringa dom för att kolla upp varför jag inte får kontakt med trådlösa nätverket. Min trådlösa dator är ju inte så trådlös!




(Duktig kisse!)


Jag har ju snart bloggat hela 2009, så en ny beställning kan skickas för tryck! Den förra bloken blev ju på 340 word-sidor, men nu är jag för år 2009 uppe i dryga 820! Undrar om jag måste dela upp den i två för att den över huvudtaget ska gå att hantera!

Innebandy ikväll, men frågan är om vi är tillräckligt många för att det ska bli av. Får se. Annars har jag att göra hemma så det räcker till och blir över. Vi fick ju fram ljusstaken i fönstret, trevligt ändå. Men alla julkartongerna som togs ned från vinden för att hitta den, står fortfarande kvar i hallen, väldigt dekorativt och fint. Frågan är om det inte är lika bra att låta dom fortsätta stå där, då julen ändå snart är över!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0