Mellandagsmåndag

Ser ut som jag har en rejäl maska i legging...en? Leggiet? Leggingsbenet? Strumpbyxan! Jag fick förskräckt slänga en blick nedåt, men det var en repa i spegelglaset. :o)
Ser ut att bli sol idag, och till min stora sorg töar det värre än en aprildag! Avundjukt hör jag väderrapportören varna för två-tre decimeter på en halvtimme och sådant i andra delar av landet, men inte här inte! På västkusten är det slask och elände som gäller. Orättvist.

Jag är rätt förtjust i min poncho faktiskt, då den är så himla varm och go. Möjligtvis kan det vara lite otymplig eftersom jag inte har hål för armarna, så jag funderar på att göra en liknande, men i det andra "typiska" ponchostuket som jag gjort förut. Då blir det förvisso öppet längs hela sidorna, men det blir nog desto smidigare. Ponchon jag har på jobbet använder jag nästan varje dag, kallt som det är där, så de är himla användbara!
Oo var stressad imorse. När han är ledig kopplar han bort allt som har med jobb eller inplanerade grejar att göra. Han ska på utomhusmatchen ikväll och kommer därför hem sent. I morgonbitti ska han upp i ottan för att åka till Malmö där han blir kvar till onsdag. Därför fick han packa väskan nu för att slippa ikväll och imorgon, samt att han behövde packa varmare kläder inför kvällens timmar utomhus. Framförhållning är inte alltid hans grej, men börjar han tänka på jobb när han är ledig, så har han sedan svårt att koppla bort det igen.

Dessutom hade han svårt att ta sig någonstans över huvudtaget under gårdagskvällen. Så fort han lägger sig i soffan kommer småflickorna och lägger beslag på honom. Tja, storflickan också! :o)
När Oo kommer loss blir det lunch på stan innan jag ska till naprapaten. Fram tills dess filurar med en kurs i UNIX! Det har jag ju hört lite nu och då, så att sätta sig in litegrann i vad det egentligen är tyckte jag var en bra idé. Sen kanske jag inte fattar ett jota, men då har jag i alla fall försökt!
Någon fler som ska ut och mellandagsfynda? Jag kan ju råka få över lite tid före eller efter naprapaten, och ett fynd är ju alltid ett fynd! Heh.


Kommentarer
Postat av: Anna

Jobba lugnt idag. Så att du orkar springa omkring och shoppa i eftermiddag. :o)

2009-12-28 @ 10:13:29
Postat av: Linda till Anna

Hehe, nemas problemas!

Om inte annat, så för att jag nu varit så snäll och tagit på mig ett combatpass ikväll! Xo)

2009-12-28 @ 10:32:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0