Jag blir glad...

...när jag ser rimfrosten täcka träden och skapa det vinterlikt vackert omkring mig. Jag blir glad när jag passerar männen från gatukontoret som påpälsade mot kylan går omkring och plockar skräp. Jag blir glad när jag passerar Heden och ser en påpälsad parkeringsvakt vandra från bil till bil.
Många är de som kliver upp varje morgon och ser till att allting fungerar, att allting rullar på i sin trygga lunk. Så många ser ner på dessa som plockar skräp, tar reda på vår skit. Men om inte de skulle göra det, vem skulle göra det då? Hur skulle det då se ut? Blir det skräpigt, klagar många på dom, att de inte sköter sitt jobb! Vad är det för resonemang?
Hela mentaliteten att någon annan ska göra allting, att alla andra har ansvar utom du själv, man är bara ett offer, oskyldig, har aldrig gjort något fel, bara alla andra! Suck säger jag bara!

Hamnade framför en tragikomisk insändare av en ung tjej. Hon klagade på att eleverna får så tråkiga praoplatser idag, så som McDonalds, biblioteket eller Preem. Bu och blöh, ge oss roligare praoplatser som ger något, så som butiker! 
Snacka om att hon kommer att bli besviken när hon kommer ut i verkligheten. Jag antar att vi får skylla oss själva, för inte är det ungdomarna själva som tillägnat sig denna inställning. Allt ska vara roligt, kul och enkelt, annars är det bara meningslöst, tråkigt och slöseri med tid. Mm, just det. Lycka till i livet.

Hur hamnade jag i det spåret? Jag som var så glad!

Rusk-rusk

Sådär, lite Excel kanske?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0