På G...

Idag körde vi igång på allvar, och det kändes faktiskt lite bra ändå att vara tillbaka! Det är positivt, med tanke på mina väldigt negativa känslor till jobbet i höstas.
Jag var på plats tidigt, och fann mig uppgivet stirrande på röran i arbetsrummet. Jag var den enda som lite halvhjärtat åkte in då och då under sommaren och vattnade blommorna, och innan första besöket hade ett antal hunnit dö den utdragna torkdöden. Nu var förödelsen inte fullt så illa. Jag tog tag i att byta plats på alla mina och Bennys grejor. Ommöbleringarna i arbetslagen inför detta läsår har lämnat dörren öppen för mig att äntligen lägga beslag på Bennys hörnplats! Moahaha! Väck med alla tråkiga SO- och svenska-grejor, och dit med intressanta matte och NO-böcker! :o) I och med denna flytt har jag så gott som fullbordat ett varv runt arbetsrummets olika platser! Ja, jag är en rastlös själ.
Tommy som tar över Bennys tjänst flyttade ner sitt pick och pack, men tog den andre Tommys fönsterplats istället, då denne är pappaledig denna termin! :o) Hann precis flytta allting tills det var dags för morgonens möte och vår egentliga starttid. Lite mera presentation av de nya, välkomnande av tillbakakomna mammaledighetsfröknar, och få se, vad har hänt mer under sommaren? Jo, hur gick det genom tunneln idag Linda? Linda har ju flyttat till Göteborg i sommar om ni inte visste det... Eh, NU vet de det i alla fall! Många frågor blev det sedan. Göteborg? Jaså Lindome, oj! Ja då har du en bit att köra, men du ska inte tänka på att sluta nu va? Nåja, mötet avklarades efter de vanliga punkterna, och vi kunde ta itu med våra arbetsplatser igen. Under lunchen levererades äntligen våra beställningar! Jag har sådan lyx så jag fick beställa en hel klassuppsättning sprillans nya biologiböcker! Sedan fick jag ett gäng kompletteringar som jag märkte, numrerade och plastade in. Vi plastar in alla böcker så de håller bättre, men det är ett jäkla tidsödande att bråka med den där självhäftande plasten! Men det är ju inte ofta man får köpa nytt, så då gäller det att se till att de håller så gott det går. Matteböckerna är inne på sitt sjätte år nu och ska hålla tre-fyra år till. Mycket suddande blev det innan man gick på sommarlov, trots att eleverna tillsagts att sudda innan inlämning. De är så lata! Ja, jag kanske är överambitiös som sitter och går igenom varenda bok och suddar, men det är ju så tråkigt att som elev få en trasig och nedkladdad bok. Då behandlar man den inte mycket bättre själv! Fick fakturan för det vi beställt, vilket var på över 30 000 spänn, så det ser ut som inventarier och fortbildning får stå över detta läsår också.
Fixade Fronterkonton åt de nyanställda, och måste planera in en introduktions- och repetitionskurs för dessa och de som vill.

Fick ett mess från Thamina som ville köra igång fysiklektionerna igen. Kul! Men i och med att jag flyttat nu så får vi hålla till på skolan efter jag slutat. Redan imorgon ska vi träffas! Sen ville en gammal elev ha lite extra hjälp med fysiken i höst, så vi får se när jag kan klämma in det. Jag och Johan bläddrar i våra kalendrar och konstaterar att så gott som varenda helg har jag eller Johan, eller båda samtidigt någonting inbokat! Han har träning och fotbollsskola på dagarna och jag har vaktjobb på kvällarna. Träningar och möten under veckorna tillkommer, så tja Johan...det var kul att träffas! :o) Nej, vi får bara se till att också planera in kvalitetstid med varandra. Nu är han på styrelsemöte med bostadsföreningen, men sen ska vi ut på en lång härlig promenad! Imorgon ska jag upp i ottan för faunistik i fiskehamnen! Det ska bli skoj att få se allt som kommer in, då jag har rätt dålig koll på fisksorterna här på västkusten. Sen får man väl gå och stinka fisk hela dagen på jobbet... :o)

Elin och Andreas firar sex år tillsammans! Sex år! Grattis! Ni passar himla bra ihop! Jag minns när jag och Thomas passerade den siffran. Vad fort man tyckte det gått! Men så mycket man hunnit göra när man tänkte efter.

Körde Combatpass för en förkyld Jennie i Kungälv igår. Få deltagare, men skoj ändå! Kändes betydligt bättre i kroppen än i torsdags! Får se hur det går nu på torsdag.

Kommentarer
Postat av: Elin

Hejsan! Så du är igång och jobbar nu också! Vad bra att det kändes skönt, lite lättare att starta så! Vi är igång för fullt nu, och idag var det många barn så var lite tuff dag, men det värsta är förhoppningsvis över! Det är nog bara i skolans värld som man blir så glad över att få beställa en klassuppsättning biologiböcker, som man sedan måste plasta in, numrera och ha koll på! Synd att eleverna inte kan få sina böcker, men det blir ju svindyrt!
Vi får se till att ses någon dag när vi alla har en lucka i kalendern! Kan ju hitta på något ute, en promenix eller så! :)
Ha det gott!
Kram Eli

2007-08-14 @ 21:07:20
URL: http://elinapelina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0