Söndag i ensamhet

Denna syn mötte mig när jag kom till sovrummet efter gårdagens inlägg. Lätt rosa och slut efter vår kajakdag. Min älskling! (I bakgrunden syns Fias sovbunke)

Jag fruktade en ruskig träningsvärk idag, men känner bara lite lätt stelhet. Har haft en rätt skön heldag för mig själv, där jag klippt gräs, staplat om veden, kört en tvättmaskin, grejat lite allmänt i trädgården, tvättat Gulingen, dammsugat och gjort en hel hög pannbiffar. Däremellan har jag läst om en Sandra Brown bok, och stickat några varv på ett litet hemligt projekt.

Jag börjar få grepp på elgräsklipparen och dess sladd, och räddade ett oräkneligt antal smågrodor från ett otäckt öde. Jag vågar dock inte tänka på alla de som jag inte upptäckte i tid! Det kryllar av dom, och de är så små, men faktiskt ganska söta i all sin litenhet.

Sitter nu med gamla combat-dvd:er i ett fönster intill detta och repeterar de låtar jag ska köra på Lindholmen. En av dom är från nummer 28, den koreografi som gällde när jag gick instruktörsutbildningen. En rätt cool remix av "The final countdown" som ska bli kul att får köra igen. Om någon veckaär det kvartal för nummer 41, så jag har kört några år nu!


(Två och ett halvt kilo blandfärs gav några matlådor!)







(Fia, ständigt i vägen när man sitter här!)





 

Oo är på väg hem nu, lycklig efter en GAIS-seger i Helsingborg. Jag funderar på att slå på bastun och svettas en stund, en skön avslutning på en skön helg!

Kommentarer
Postat av: marita

Ohh vilken söt liten groda-jag tycker verkligen de är jättesöta.

Minns ett år i vårt förra hus då vi hade grodinvasion...du kunde inte sätta ner foten i gräset utan att där var minst 10 smågrodor under.....det va hemskt.Barnen var iallafall i paradiset just då:))



Hehe...2,5 kilo köttfärs-det är vad det går åt per middag i denna familjen när det bara är vi då.



ha en bra måndag//Marita

2009-08-24 @ 07:15:43
Postat av: Linda till Marita

Huga! Jag hade inte vågat gå ut om det varit SÅ mycket grodor! Tänk att VETA att man trampar på dom! Xo/



Hehe, lite skillnad när man är två och sju i familjen! :o)



Tack detsamma!

2009-08-24 @ 08:21:48
Postat av: Anda

Jag vill också ha en ny kamera! Jag funderar faktiskt på att skaffa en sån "riktig" sak med objektiv och allt.



Idag blir det en lugn dag här hemmavid. Bildkursen har ju inte startat än och måndagar ska vikas till den.



Här ska gräset klippas idag, men med en handjagare. Jag tycker den är så söt. Å så känner man sig miljömedveten när den går runt runt. ;o)



2009-08-24 @ 08:29:46
URL: http://andasblogg.blogspot.com/
Postat av: Linda till Anna

Jag skulle också vilja ha en sådan "riktig" systemliknande sak, men eftersom jag har kameran jämt och hela tiden, skulel det blir för klumpigt att ha med sig. Den lilla kompakta är så smidig just för alla de ögonblicksbilder jag knäpper hela tiden. Men i många lägen önskar man att man också hade en rejäl kamera! De är så roliga att använda!



Åh, är det en sådan där riktigt gammeldags som man kan dra fram och tillbaka? Oo hade en sådan i Kondi, perfekt för mindre gräsplättar! :o)

2009-08-24 @ 08:56:26
Postat av: Anda

Jag tror också att de är roligare att använda - när man väl lärt sig.



Så gammeldags vet jag inte om den är... Köpte den sprillarns ny i sommar. ;o)

2009-08-24 @ 09:21:15
URL: http://andasblogg.blogspot.com/
Postat av: marita

Till Linda o Anna:

Det är roligare med en systemkamera-men det tar tid o lära sig alla roliga o bra finesser men man lär sig så sakteliga-o som du Linda skriver så är en mindre kamera betydligt lättare o ta med så med andra ord behöver man en av varje har jag kommit på....tur jag har kvar min mindre-dock inte superbra då men den duger till vissa ggr:))

2009-08-24 @ 10:14:25
Postat av: Anda

Puuh. Gräsmattan är nu klippt och krattad. Jag är helt slut. Hur tusan orkade du med allt det där igår? ;o)



Ja, en riktigt bra digitalkamera kanske är att föredra... de är ju så himlarns små bara. Törs ju knappt hålla i sambons ixus. :o)

2009-08-24 @ 11:25:13
URL: http://andasblogg.blogspot.com/
Postat av: Linda till Anda

Bra jobbat! Jag krattade inte! Xo)



Ja, det känns ju inte lika "rejält" med de kompakta, men det är onekligen smidigt att ha med sig i en ficka till exempel.

2009-08-24 @ 20:52:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0