DiSC

 
 
Senare denna månad påbörjar jag den ledarskapsutbildning som ska pågå under hela hösten. Inför första mötet ombads vi att göra en "DiSC-analys" där jag definierades som personlighetstyp "SC", Steadiness och Conscientionusness (säg det snabbt fem gånger i rad!), lika långt från mitten som ytterkanten, i S-kvartalen men nära C.
Tycker alltid det är lika intressant med dylika personlighetstest och roligt att i denna se hur mycket som faktiskt stämmer in på mig själv, liksom hur väl Christer stämmer in på D, Dominance

Profileringen är inriktad på professionella omständigheter för arbetsliv och yrkesroll, men visst fann vi dom också applicerbara i mycket för det personliga. Vi kunde bara nicka och le igenkännande, men också ta med oss av de förhållningssätt kring vad man kan tänka på och vara medveten om vid bemötande av våra olika personligheter. Det är så enkelt och naturligt att man utgår från sig själv i sina interaktioner med andra, men vi är ju inte alla stöpta i samma form vilket är så viktigt att komma ihåg.
 
Jag bläddrade igenom mina tagna bilder från senaste veckorna och påmindes om mötet med mitt framtida jag. På Facebooks Marketplace dök det upp Jan van Haasteren-pussel till väldigt bra pris där jag snabbt högg fem stycken. När vi kom till säljaren var det en kvinna ett antal år äldre än jag med uppenbar kärlek för inte bara pussel utan också katter, ett framtida jag alltså! Hon visade sig ha åtskilligt fler till salu i jättefint skick vilket slutade med att vi fick mängdrabatt för de tretton(!) pussel Christer köpte till mig.
När Lilltjejen är klar med sitt Lego Boost där uppe har jag nu inte bara alla dessa utan också fortfarande pusslet med mig själv att ockupera övervåningen med för åtskilliga månader framåt! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0