I omklädningsrummet

Stormen Knud härjade under natten. Vaknade till under natten och slogs av den plötsliga tystnaden. Somnade om och vaknade av att den dånade igen. Halsen har svullnat igen och det smärtar när jag sväljer. Typiskt. Perfa. Lägligt.

Ännu ett omklädningsrum, gymnastik för Lilltjejen och jag sitter avskärmad tillsammans med några andra föräldrar med strumbeklädda fötter mot kallt klinkersgolv. Med hörlurarna instoppade undviker jag eventuell social samvaro. Om en vecka ska nya releasen sitta.

Nästa vecka Lilltjejen kommer till mig ska vi hämta nya lillkissen. Det lutar åt att hon får heta Syster. Bror, Brorsan och Syster! Lilltjejen längtar sig blå och vill till pappa - för att det enligt ett barns logik då går fortare. Jag längtar också, kattunge hallå! Men dessutom hämtar jag nya bilen den dagen också. Osäker på vilken gråfärg den har men troligtvis likadan som den jag hade på förra V60:n. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0