Gågågågågåååå

(null)
Okej, jag har ju vetat det hela tiden men i praktiken blir det oftast en annan sak. Det är en jäkla massa promenerande i golf - och det är tråkigt! Jag vill ju bara slå bollen men för att göra det kommer man liksom inte ifrån det faktum att man måste följa efter den. Fötterna värker, så antingen är jag ovan eller så har jag dåliga skor eller en kombination av båda. Sedan har det kanske blivit exceptionellt mycket golfträning denna vecka vilket också kan vara en anledning.
Premiären igår på riktig bana gick blä-dåligt. Tror jag skrapade ihop en handfull poäng! Slag som gått så bra på korthålsbanan ville inte alls här. Till liten tröst gick det inte mycket bättre för Christer. Tror vi slog bort åtta bollar, hahahaha! Det var apvarmt med stekande sol så var rätt mör inför kvartalen. Som vanligt någon hyfsad låt och någon riktigt sådär. Vad gjorde jag efteråt? Drog till korthålsbanan för att nöta vidare och naturligtvis gick det mycket bättre än under förmiddagen. Men dessförinnan svängde jag förbi Droppen och fick äntligen tömma blod då värdet nu kommit upp över tillåtna gränsen, tjohoo! Kanske bidrog till att jag var helt slut resten av kvällen. Denna morgon? Ut och nöta igen, nu på Torslandas korthål som har längre banor så jag kan träna mera på det. Mera sol och högsommarvärme, kanske inte det bästa att knata omkring i. Seg i kroppen som också kändes till kvällens combat. Överraskande många deltagare och över hälften var killar, kul! Jag är inte van vid all denna sol och värme. Från att knappt sett solen på ett halvår tillbringar man nu timmar däri. Kroppen måste undra vad som pågår...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0