Grönt alltså

(null)
Så har man då det där Gröna kortet! Fattar faktiskt inte riktigt hur det gick till eller vilka regler som faktiskt gäller - men nu har jag det ändå. Av de arton plus nio vi gått i helgen uppfyllde jag kraven enligt kursboken med två niohålsrundor på mellan 14 och 17 poäng från 150-metersutslag. Men när vi skulle registrera detta hos kansliet säger hon bara att jag redan har grönt kort med handicap 54. Sedan bluddrade hon något om nittionio och utslag och ditten av vilket jag bara förstod utkomsten i form av just grönt kort. Jahapp. Jag kan med andra ord gå ut själv på vilken bana jag vill nu då, utan fadder? Som godkänner en spelare med så högt handicap vill säga...de flesta kräver visst trettiosex har jag förstått. Eller nåt. 
När banan var fullbokad idag fick det bli en sväng på korthåls där jag fick ett poäng bättre än Christer, hohoho! Damen i kansliet kommenterade mitt scorekort med att jag måste ha talang. Tack säger jag och tänker på alla timmar jag faktiskt plöjt ned på att träna. Nu ska det sänkas handicap!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0