Immobil

Brorsan tryckt mor min högra sida, Lilla grå hårt ihoprullad mot min vänstra och Bror har klämt sig ned mellan mina ben. Visst är det himla mysigt och man vill inte röra på sig för att störa den pälsiga mysigheten men att ligga helt orörlig medan man ska försöka somna fungerar dåligt. 

Parkeringen i Gamlestan var tom imorse. Hade min sida av landskapet för mig själv med endast några indiska konsulter på andra sidan. Som vanligt finner jag ensamheten skön. Trots det ödsliga semesterläget var det fullt upp hela dagen, fullt upp på ett bra sätt. De andra länderna har ju inte hört talas om industrisemester och får ofta kämpa för att klara sig när support och förvaltning nästintill stannar av från moderskeppet. Vårt lands vana att pausa under sommaren måste ju ses som helt barockt för dem. 
Nej, nu måste jag vända på mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0