Hemma

(null)
Visst är de söta! Läraren mailade en uppmaning att hålla barn och syskon hemma de erfordliga timmarna efter magsjuka. Halsfluss cirkulerar också så när skolans nummer dök upp i displayen antog jag att Lilltjejen till slut åkt dit. Men nej, hon var förvisso inte sitt glada vanliga jag och sade sig ha ont i magen men läraren tänkte att några ord med mamsen skulle muntra upp. Vi kom överens att prova äta lunch i alla fall men när det visade sig vara tomatsoppa var det inte mycket som slunkit ned och jag beslöt att hämta henne. Vi har ju varit så lyckligt lottade att ha en Lilltjej som knappt varit sjuk under hennes nu drygt sjuåriga liv. Förkylning någon gång javisst, vattkoppor och någon släng av feber och en öroninflammation. Hon har hostat tills hon spytt vid något tillfälle men ren magsjuka tror jag faktiskt vi klarat oss ifrån. Jag kan själv bara erinra mig magsjuka en gång, under konfirmationslägret i tonåren och därefter endast en matförgiftning. Hoppas på bra gener som gått vidare till min avkomma.
I vilket fall bäddade jag ut hennes bäddsoffa som hon gillar då hon då kan ligga framför sin tv, men under tiden går hon loss och städar sitt skrivbord! Ligger sedan en liten stund medan jag passar på att städa lite i resten av vårt hem. Dröjer inte länge dock förrän jag märker att hon är uppe och grejar vid sitt skrivbord igen. Den renstädade ytan är full igen då hon sitter och pysslar. Jag kopplar upp mig och jobbar lite och snart får jag sällskap av först en och sedan en andra bordskompis!
Tre toalettbesök och en favoritmiddag senare är hon sitt vanliga jag och vill tillbaka till skolan imorgon. Är hon fortsatt i god form ser jag inget hinder.
 
När vi flyttade hit bytte jag ut hennes dörr till rummet. Satte glasdörren som satt mellan kök och vardagsrum där istället då jag tyckte det var piffigare att kunna se in även om dörren var stängd. Det tycker hon inte längre. Rackarns tung dörr att dessutom krångla ned till förrådet men lyckades till slut få tillbaka den gamla på plats också. Ibland är det verkligen bra att ha tillgång till ett extra par händer. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0