Curry men inte curry

(null)
Vid de tillfällen jag och Tarun både lyckats vara på samma kontor plus ha med matlåda, har jag fått smaka hans genuina indiska mat - alltid så gott men galet starkt. Så idag hade jag och Alexander bjudits till honom för lunch, som skulle tillagas från grunden för att vi skulle få chansen att lära oss. Grymt juh!
Så då Lilltjejen aka världens kinkigaste vad gäller mat, till ett hundra procent inte skulle uppskatta det indiska köket fick hon åka till Johan lite tidigare. Jag hade nog föreställt mig att vi skulle hjälpa till och lära oss riktigt hands on. Fast istället hade vi fullt upp med att hinna notera allt som gjordes!
Det var Daal och Egg curry som gjordes och vad jag fann lite lustigt var att det som tydligen kan kallas en form av grundsats, Curry paste - inte innehöll någon curry över huvudtaget! 
Klenisar som jag och deras snart treårige son fick en mildare variant men ändå var det på gränsen för mig - fast gott! Men den där yoghurtdrycken funkar inte för mig. Yoghurt, vatten och salt! Gläh.
Lagom till scenen på Frölunda några timmar senare hade jag lätt magknip så fann det säkrast att förvarna deltagarna. Hahaha! Jag har visserligen gjort det mesta på scenen men detta hoppades jag kunna undvika! Men det är så gott som allting annat, förkylning, dåligt humör, magknip - det går att träna bort, hehe!
Jag hade med lite svenska godsaker, för trots Taruns vädjanden kunde jag inte komma helt tomhänt. Tyckte detta var en lagom medelväg. Nedre bilden är det som ska bli Daal. De där pluttiga gröna grejerna? Grön chili. Och den är inte från Ica butiken....
(null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0