Tröttis

(null)
Jahopp, så var det fredag igen. Först vid gårdagens pass kände jag att kroppen var tillbaka frisk och stark igen. Äntligen! Avslutat arbetsveckan med några kilometer på bandet vilket kändes otroligt bra med tanke på hur länge sedan det var sist. Klev av när knät sade ifrån. Matfrossa med Robert på ett ställe jag inte minns namnet på för att sedan dra in till Sticky Fingers. Roger, en combatkollega till oss spelar i ett synth-band, Vogon Poetry som skulle köra där ikväll. Lite nyfiken plus sugen på att komma ut och se på lite folk, hakade jag på även om soffan därhemma också kändes frestande. Möbeln finns ju kvar så är glad att jag valde en musikupplevelse istället även om jag vid det andra av de tre banden höll på att somna. Rogers var sist ut så fram tills dess blev det mycket tjöt med hans fru och övrigt sällskap. Eller ja, inte för mig för jag påmindes snabbt hur energidränerande det är med socialt småprat och kopplade snabbt bort. 
Avnjöt istället Train to Spain som var riktigt bra, men Vogon Poetry var än bättre, en positiv överraskning för mig som visserligen inte förkastat synth-genren men likväl aldrig varit intresserad. Detta var lite mera synth-pop vilket kanske bidrog till att tilltala mig bättre. Sångaren var riktigt duktig och bjöd på underhållande kontraster mellan låtarna med sin bredaste skånska. Synd bara att hans röst är mycket mesigare i deras album. Väldig skillnad mot live.
Nej, längesedan jag var uppe så sent vilket känns. Nu - gonatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0