Första advent

(null)
Det var tvunget att dokumenteras. Linda använde strykjärnet! Att ett sådant inklusive strykbräda ens existerar i mitt hem är enbart på grund av att Christer behöver stryka dina skjortor. Själv köper jag inte ens stryknödvändiga kläder just för att slippa göra just det. 
Det andra att dokumentera var just syftet med det premiära användandet, nämligen julgardiner. Premiär för sådana också. De har hängt med från föräldrahemmet och bott i botten på jullådan i väntan på att det en dag skulle hända. Så det var typ tjugoåriga veck som till och med jag insåg inte kunde accepteras till allmänt beskådande. Om jag inte minns fel sydde mamma de där gardinerna. Eller hävdade att hon gjort det i alla fall.
Innan man hade en avkomma bestod ens julpynt av en ljusstake i fönstret. Nu känns det plötsligt både mer nödvändigt men också mysigare att skapa lite julstämning hemmavid. Ser fram emot eventuell kommande jul att pynta en egen utsida och ingång då jag är lite svag för julbelysning av den enkla men enligt mig mysiga varianten på träd och buskar.
(null)
Gunnebo julmarknad är rätt liten men ändå mysig att helt anspråkslöst besöka. Lite gofika, kolla lite på det som säljs och gå på tomtejakt. Regnet var snällt och höll sig undan tills vi åkte hem. Plöjde de sista kapitlen i Harry Potter och Hemligheternas kammare på fredagen och visst tyckte hon den var lite väl otäck för en stund, liksom när vi morgonen efter började se filmen.
Nu ska jag plöja nästa bok för att påminna mig och avgöra hur pass otäck den kan vara. De blir ju värre ju äldre han blir och hon är öppen för tanken att faktiskt vänta lite med nästa bok om jag anser att det är bäst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0