Dag fem

(null)

Jag har lätt gått upp minst fyra kilo under dessa dagar! Men vem kan motstå bara åsynen av alla de olika munkarna som ligger där och bara ser  fina ut? 
Att man sedan också bakade tre sorters bakverk satte de sex munkarna i ett annat (överflödigt och diabeteslikt) ljus!
(null)
Det har pysslats och som sagt, bakats. Syltkakor och två sorters cupcakes, choklad och citron. Skåda resultaten! 
(null)

Chokladen krävde tre försök! Olika recept varav det sista slutligen fungerade - vanliga muffins. Så nej, man lyckas inte alltid när man bakar, men avfallskvarnen blev nog positivt överraskad i alla fall... Misstänkt likt blodpudding ligger försök nummer två och skäms i vasken.
(null)

Innan bakfrenzyn drog vi faktiskt och bowlade lite och undertecknad var verkligen långt ifrån sin senaste prestation. Alla barnen besegrade mig! Eller ja, som schysst vuxen ville jag ju inte trycka ned de små livens självkänsla så, ja, anpassade mitt spel litegrann. Kan man säga. Typ.
(null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0