Typ tillbaka

Vet inte riktigt vad jag åkte på men har aldrig någonsin haft feber mer än en dag. Nu blev det fem, fullkomligt utslagen. Ryggen värkte värst, såpass att jag fick hitta alternativa ställningar att vila i. Framstupa över köksbordet var en. Golvet med benen i soffan en annan. Knästående över soffan ytterligare en. Favoriten var nog ändå köksbordet, med knäna på en stol.

Föreställ er synen av en stönande kallsvettig varelse omsvept av täcke liggandes halvvägs över ett matbord!
Vilken underbar lättnad när febern så släppte. Kändes som energin flödade tillbaka! Vad gör Linda då? Jo, plockar fram dammsugaren förstås. Flåsade som en hund och svettades som en gris efteråt så var kanske inte smartaste draget. Likaså föreningens vårstädning idag. Jag snorar, hostar och har energi som en trasa men kände inte att jag kunde skolka.
Jag och en pensionär med ryggproblem fick i uppgift att vända sanden i lekplatsens sandlåda.

I vanliga fall hade jag tyckt det varit en rolig uppgift och måste säga att det gick förhållandevis bra ändå. Vi flåsade och pustade oss igenom den. Han med frekventa pauser och jag mekaniskt små bitar i taget. Mot slutet flimrade det framför ögonen, mådde lätt illa och darrade i hela kroppen. Feberdieten på Ipren och juice ger inga energidepåer precis.

Känns surt att inte kunna köra mina pass i Frölunda och Majorna men till och med jag inser mina begränsningar ibland! Dessutom vore det rätt pinsamt att dö framför deltagarna.

Så, tja det blev en vecka där man vid Iprenets verkan orkade kolla på tv. Därutöver har man sovit eller praktiserat udda ställningar i olika rum. "Planet Earth" är bra. Dokumentärer om kidnappade flickor också. Fy sjutton.
Zombiefilmer borde passat bättre då jag lätt hade platsat i deras gäng. Bortsett dieten.

Bror har inga problem att sova var som helst. På kanten till tv-bänken funkar tydligen, med rumpan halvvägs utanför. En halv soffa att tillgå, fåtölj, stor säng, mjuka mattor, nejdå, jag klämmer mig ned här intill Nintendot där jag knappt ens får plats!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0