Första gången

Jajjemänsan, efter lång tids velande vågade jag mig till slut på att baka macarons! De är ju så rackarns goda men inte goda att jag betalar typ trettio spänn stycket på något konditori. Då finns det ju liksom bara ett alternativ. Tjisiga blev de inte, och den där "kragen" eller vad den nu kallas uteblev. Men jäkligt goda i alla fall! Jo, köpte en sådan där specialmatta för just macarons men som synes blev hälften kvar därpå. Vanligt smörpappar funkade bättre men blir svårare med storleken och rundheten. Med tanke på att de inte gick upp som de borde gjorde jag säkert något fel. Kan inte tänka mig att de ska fastna så där. En hel hoper blev det ia alla fall och har ätit alldeles för många!
 
När Lilltjejen var hos mig förra veckan hade jag tänkt vi skulle besöka kyrkogården och tända ett ljus på valfri grav. Tycker det är så himla vackert i mörkret med alla ljus, men jag hade ju tagit fel på helgerna så den inföll när hon var hos Johan. Tog upp min tanke med honom som han tyckte var fin, så vi åkte allihopa idag tillsammans med hans föräldrar också. Det blev den där kyrkogården uppe i Olskroken där Johans farmor ligger. Regnet föll men var ändå väldigt mysigt att gå en sväng.
 
Tänkte maska lite som deltagare på Sandras pass i morse, men hon ville gärna ha med mig på scenen då hon var osäker på koreografin i några låtar. Det är ju alltid sådant tryck i Majorna så jag var inte svårövertalad. Rätt överraskad blev jag också av att möta Christian där, riktigt kul! Man kan säga att han är min motsvarighet på verksamhetssidan och har också haft min roll på IT, i ett tidigt skede av systemen som jag nu då ett antal AMs senare förvaltar.
Bra respons som vanligt från deltagarna och extra roligt att teama. Drog därefter till centrum för att hitta nya löparskor. Med en blodblåsa efter senaste passet insåg jag att det var dags att byta. Testar ännu ett för mig nytt märke så blir spännande att se hur de känns. Lätta som attan är de i alla fall. 
Kunde därefter inte låta bli att ta en lov i Nordstan. Är ju praktiskt taget aldrig i centrum så passade på att frossa på Desigual. Köpte inte klänningen på bilden utan en annan lättare istället. Men ju mer jag nu kollar på bilden ju mer sugen blir jag på att köpa den också. Får hoppas att köparna till StV inte ångrar sig! 
Påmindes varför jag undviker centrum. Folk överallt och oförskämd parkeringsavgift. Inte konstigt man föredrar externa köpcentrum trots förlusten av de mer personliga butikerna. 
 
Fixade årets första julklapp också. Rätt vad det där står man där med två veckor kvar och inga klappar inhandlade, svärandes att börja i tid nästa år. Får väl se huruvida jag faktiskt gör det denna gång. Får också se hur vi firar julen nu som separerade. Julafton infaller under min vecka med Lilltjejen och storasyster välkomnar oss till Stockholm. Ronja trivs ju så bra med kusinerna så ser framför mig en riktigt mysig jul där uppe. Dock vill jag ju också att hon ska få fira med sin pappa som traditionsenligt kör hos föräldrarna, och jag kan ju inte precis köra henne dit eller hem från huvudstaden på själva julafton. Men det är ju här vi måste finna en lösning som funkar för oss alla. Andra gör det ju och så också kommer vi. Antar att det bara känns extra känsligt första gången. Nyår är jag ensam så funderar på en spahelg. Undrar bara om det är på samma sätt som midsommar - fullbokat överallt.
Nu tror jag det får plats med en till macaron. Tänkte jobba lite så det behöver jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0