Saknad


Medan Lilltjejen är på dansskola sitter jag nere i det foajeliknande utrymmet och väntar. Här står ett piano och lyckligt slog jag mig ned - för att upptäcka att ingen av de låtar jag en gång kunnat finns kvar i minnet. Jag har aldrig haft den där talangen att improvisera mig fram utan nött in stycken efter noter. Sorgsen till mods får mina spelhungriga fingrar lämna de blanka tangenterna därhän. Otroligt tråkigt!
Bakom mig sitter några mammor och jag förundras över deras ordsvada. Man kan ju inte kalla den meningslös för uppenbarligen fyller dravlet något syfte för dom då det aldrig tar slut. Pust.


Kommentarer
Postat av: Anna W

En av anledningarna till att jag bytte ställe. Nu kan jag träna när hon dansar. Win - win. :-)

2016-03-06 @ 13:32:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0