Hemma i fåtöljen igen

De har vaknat! Jag hann nog platta till ett antal innan jag insåg att det faktiskt var paddor och inte löv! Vad ska de upp på vägen och göra? Finns väl betydligt mer romantiska och för att inte tala om mindre riskabla platser att locka på tjejer och fortplanta sig på!
Jag fick mig en tung löprunda i blåsten medan Nina och barnen var på Mulle Meck. Målet var milen i Ursvikens spar men en äng dränkt av vatten som spåret korsade fick korta ned sträckan - som tur var. Lite drygt åtta blev det till Järvastaden och lekplatsen. Gott ändå att komma ut. Nästan så jag tyckte jag gjort mig förtjänt av min första sufflé! Nutella och syndigt god. Ja, jag åt faktiskt två. Burp! De första gick inte upp lika mycket som receptets foton medan det andra försöket visserligen gick upp men inte heller såg ut som referensen. Men de var som sagt farligt goda!

Lilltjejen är (igen) verkligen världens snällaste och lättaste unge (undantag äta mat). Sex timmar i bilen med bara kort matstopp är inga problem. Hon kollade inte ens särskilt mycket på paddan utan pysslade med lite annat som fanns till hands och lyssnade på musik med mig. Jag flyttade fram stolen så hon kunde sitta med mig och se bättre av det vi passerade. Mamsen försökte få henne lika imponerad av den vackra vägen längs Vättern, men flygplanen utanför Linköping är visst fortfarande det enda som gör intryck. 
 
Efter helgen och de många timmarna i bilen var det riktigt skönt att köra sitt pass i Partille. Det hade ju plockats bort med tanke på helgdagen men deltagarna bad så vackert, och jag ville ju köra själv så hon lade in den igen. Så vi var ett gott litet gäng som vanligt plus att nyutbildade Robert dök upp. Jag var inte sen att fråga om han ville teama med mig och så blev det. Alltid roligt!
 
Fått lite uppdateringar från mäklarna under helgen. Hade ju ännu en visning av huset för ett par från S-holm vilkas föräldrar varit på vanliga visningen. Dock ansåg de att det låg för långt från skolan nere i samhället, vilket är bara två kilometer, men två kilometer hysteriska långa och branta backar. Generellt är det lite väl avsides för många så tror nu bara vi har två eventuella intressenter kvar. Ett par som var väldigt intresserade har dock en hake. Ganska rejäl sådan. De hade lovat sin son att inte flytta från befintliga huset förrän han lämnat gymnasiet - vilket är om ett år! Blir intressant att se hur mäklaren förhandlar där om erforderlig kompensation - om vi nu ens kan tänka oss att acceptera det. Hur funkar det rent praktiskt? Lånelöftesmässigt? Eventuellt bo-ihop-drygt-ett-år-mässigt? Men vi får väl se om det ens blir ett aktuellt scenario att diskutera.
 
StV har möjligtvis fyra intressenter men buden vi fått ligger under utgångspris, och vi är båda överens att inte sälja för mindre. Båten har jag nu sålt separat då vi får loss mer pengar på det sättet än att låta den ingå i stugan. Mäklaren är jättebra och hanterar all kommunikation med intressenterna kring vårt ändrade beslut. Trots allt är buden så pass under vad vi begär och det som verkligen är intressant för dom är ju själva stugan.
 
Imorgon är det vardag igen och jag ser med viss tillförsikt fram emot arbetsdagen. Får ju inviga mina nya skor om inte annat!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0